کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار به نخبگان شهرستان بهمئی توجه بیشتری نماید

7 دی 1393 ساعت 11:20


محمدرضا احمدی*
تیتر این مقاله در نگاه اول یک تیتر قومیتی به نظر می رسد در حالی که ابدا این گونه نیست و صحبت نه راجع به یک قوم و یا ایل که پیرامون یک شهرستان می باشد.
نگارنده همچنین به مطالبی که در چند روز اخیر با نگاه ناسیونالیستی نگاشته گردیده است نقد اساسی وارد می دانم.
شهرستان بهمئی یکی از هفت شهرستان استان می باشد که زمانی بخشی از کهگیلویه بزرگ محسوب می شد اما به جهت فاصله از مرکز شهرستان و جمعیت بالا و مستعد در نهایت در ابتدای دهه هشتاد خود به یک شهرستان مستقل تبدیل گردید. این سرزمین دارای فرهنگ و تاریخ درخشانی می باشد و مردمان این دیار خالق حماسه های باشکوهی بویژه در هشت سال دفاع مقدس بوده اند.
شهرستان بهمئی از جهت نیروی انسانی نخبه واجد توانمندی‌های بسیاری می باشد و برخی از چهره های نخبه این شهرستان در مناصب بالای اجرایی و مدیریتی در نقاط مختلف کشور مشغول به خدمت می باشند.
در دولت قبل توجه ویژه ای به نیروی های شهرستان در سطح استان و حتی کشور گردید. اما متاسفانه در این دولت انگونه که شایسته است تاکنون به این شهرستان و نیروهای نخبه آن توجهی صورت نگرفته است و این در حالی است که فعالین سیاسی شهرستان از جمله اصیل ترین و فعالترین نیروها می باشند و طیف اصلاح طلب این شهرستان بیشترین همکاری و همراهی را در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با ستاد دکتر روحانی داشته اند و با توجه به شعار شایسته سالاری دولت اینک نیز انتظار می رود نخبگان این شهرستان مورد توجه و عنایت بیشتری و اقع گردند.
و باید حق داد که مردم این شهرستان نگران وضعیت فعلی باشند و کسی هم نمی تواند مردمان این دیار را به جهت پیگیری این مطالبه عمومی شماتت نماید.
چرا که در سطح استان هر گاه یکی از نیروهای هم استانی به جایگاهی می رسند تبریک و تهنیت از این اتفاق در سطح استان به راه می افتد و حتی به دولت حمله می شود که چرا از کهگیلویه و بویراحمدی ها در کابینه استفاده نشده است ولی همین که صحبت شهرستان خاصی شود گروهی شروع به توجیه و متهم کردن دیگران به قوم گرایی می نمایند و متاسفانه این همه در حالی است که قومی رفتار کردن در جاهای دیگر استان غیر قابل انکار می باشد.
مردم شریف بهمئی که همراه با شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده یک حوزه انتخاباتی محسوب می شوند انتظار دارند که آقای استاندار و سایر تصمیم گیرندگان استانی هم توجه ویژه ای به شهرستان داشته باشند و با حمایت و برنامه ریزی صحیح مانع از مهاجرت گسترده مردم به مرکز استان و استان خوزستان گردند و هم اینکه نخبگان استان در سطوح مدیریتی مورد توجه بیشتری واقع گردند.
شهرستان بهمئی جز جدایی ناپذیر کهگیویه و بویراحمد می باشد و مردم این دیار هرگز دنبال سهم خواهی نبوده اند بلکه خواستار تحقق قانون و توجه به نخبگان و نگاه یکسان مسئولان به همه شهرستان ها می باشند.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 80728

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/80728/استاندار-نخبگان-شهرستان-بهمئی-توجه-بیشتری-نماید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1