کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پناهی: ائمه جمعه هنوز شروع نکردند/ برخی روحانیون کنار ایستاده‌اند/ استاندار از مخالفانش تبری جوید

4 دی 1393 ساعت 20:59


 
ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گروهی و جناحی نیستند
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  ائمه جمعه استان نه هرگز گروهی و جناحی بوده و نه هیچ‌وقت به آن فکر می‌کنند.
حجت‌الاسلام سید صفدر پناهی در همایش اولین گردهمایی اعضای ستادهای نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ائمه جمعه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: ائمه جمعه استان از عملکرد فرماندار چرام راضی هستند و او آنطوری که ما خواستیم در مسیر ولایت گام برداشته است و این نمونه و گواه آن است برای کسانی که می‌گویند ائمه جمعه در جلسات اداری فرمانداران شرکت نمی‌کنند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سیاست ائمه جمعه حمایت از دولت و مسئولین و استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد که در مسیر ولایت گام برمی‌دارند، حمایت می‌کنند و کسانی که گام‌هایشان در مسیر دیگری است توقع نداشته باشند که آنها را همراهی کنیم.
پناهی افزود: خوشبختانه ائمه جمعه استان مجموعه‌ای ولایی، یکدست، خستگی ناپذیر و جوان می‌باشند و خیلی‌ها در کشور می‌گویند در سطح ملی استثنا هستند.
وی ادامه داد: در دیداری که با معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داشتم ایشان می‌گفتند، در این فاصله اندک در استان شما مصلی‌ها ساخته شده و هیچ‌گونه اعتراضی علیه ائمه جمعه نیست، بلکه رضایتمندی فوق العاده‌ای از آنان وجود دارد.
بعضی‌ها نمی‌فهمند که امام جمعه باید در متن سیاست باشد
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماز جمعه یک خطبه معنوی و سیاسی است، بعضی‌ها نمی‌فهمند که امام جمعه باید در متن سیاست باشد البته نه سیاست بازی امروز، سیاستی که مقام معظم رهبری می‌خواهد و امام جمعه در راس آن باشد.
پناهی بیان کرد: نمی‌توانیم شاهد باشیم به نام اعتدال نیروهای ارزشی را کنار بزنند. هنوز ما شروع نکرده‌ایم، هنوز با تمام قوا به میدان نیامده‌ایم، اجازه نمی‌دهیم و نمی‌توانیم بگذاریم فردی متعهد و ارزشی حذف شود.
اجازه نمی‌دهیم کسی که نه سری در سرها داشته و نه جایی مسئولیت فرماندار بشود.
وی گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی که نه سری در سرها داشته و نه جایی مسئولیت گرفته و داشته در راس قرار بگیرد و یک آدم فتنه گر بخشدار و یا فرماندار بشود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  ۱۴ امام جمعه در سطح استان داریم، افزود: از صدا و سیمای استان تقدیر و تشکر می‌کنیم که همانند یار پانزدهم عمل می‌کند.
انتقاد از روحانیونی که بیرون از صحنه هستند
پناهی با انتقاد از روحانیونی که بیرون از صحنه هستند و عکس العمل یا موضعی در خصوص برخی از تحرکات و اقدامات از خود نشان نمی‌دهند، تصریح کرد: ائمه جمعه  استان کانون امید نیروهای ارزشی هستند، بسیاری از روحانیون استان  کهگیلویه و بویراحمد در صحنه نیستند و حرف نمی‌زنند، اما ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار مردم است.
وی افزود: تاکنون از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندارانی که در مسیر ولایت هستند حمایت کردیم و اگر انتقادی کردیم از بعضی از فرماندارها، از زیاده‌خواهان اطراف آنها انتقاد کرده ایم.
پناهی افزود: از استاندار توقع داریم از کسانی که با حضور ایشان مخالف بودند، تبری جوید.
ائمه جمعه قصد ایستادگی در مقابل کسی را ندارد
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفدر پناهی در ادامه این گردهمایی استانی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جایگاه آن‌ها در جامعه، اظهار کرد: ائمه جمعه همواره سنگرداران ایستادگی در برابر انحرافات و مخالفان ولایت‌فقیه بوده و خواهند بود.
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ائمه جمعه در متن و اصل سیاست قرار دارند، متذکر شد: امروزه سیاست در سیاست‌بازی‌ها و جناح‌ها خلاصه شده است، اما سیاست‌مداران واقعی ائمه جمعه هستند که بدون توجه به جناح خاصی پیرو ولایت فقیه بوده و در برابر فتنه‌گران لحظه‌ای سکوت نخواهند کرد.
وی ادامه داد: موضع گیری‌های ائمه جمعه در هر شرایطی برای ایجاد وحدت مردمی و ارتباط مردم با ولایت بوده و هرگز ائمه جمعه قصد ایستادگی در مقابل کسی را ندارند؛ مگر اینکه فرد بر علیه ارزش‌های دینی و انقلابی ما باشد.
پناهی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در حالی که جوان هستند از جمله استثنایی‌ترین ائمه در کار خود هستند، توضیح داد: اگر ائمه جمعه حرفی زده و یا در برابر سخنان مسئولی واکنش نشان دادند به معنای مخالفت با دولت و دولتمردان نبوده، بلکه مخالفت ائمه با فتنه‌گران و حامیان آن‌ها است.
وی در تشبیه زیبایی ائمه جمعه استان را در راستای ایستادگی و مقابله با فتنه‌گران همچون کوه دنا اعلام کرد و گفت: ائمه هرگز به هیچ منحرف و فتنه‌گری اجازه عرض اندام را نخواهند داد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در میان اعضای ستادهای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اهمیت جایگاه ستادهای نماز جمعه اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت ائمه جمعه ستادهای قوی و فعال است که در راستای یک هدف ارزشمند امام جمعه را یاری می‌کنند لذا تقویت فعالیت ستادها به معنای تقویت امام جمعه خواهد بود.
 
سید روح‌الله موسوی مدیر ستادهای نماز جمعه استان نیز در این مراسم ضمن معرفی ستادهای برتر کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان روابط عمومی ستادها خواست تا با تلاش مضاعف اطلاع‌رسانی مناسبی از فعالیت‌های ستاد ها در سطح استان داشته باشند.

 

 CHROM.NMAZ (9) CHROM.NMAZ (10) CHROM.NMAZ (11) CHROM.NMAZ (12) CHROM.NMAZ (13) CHROM.NMAZ (8) CHROM.NMAZ (7) CHROM.NMAZ (6) CHROM.NMAZ (5) CHROM.NMAZ (4) CHROM.NMAZ (3) CHROM.NMAZ (2) CHROM.NMAZ (1)

گفتنی است این همایش صبح و بعداز ظهر با سخنرانی نمایندگان شهرستان‌های مختلف در راستای بررسی مشکلات ستادهای نمازجمعه استان در سالن آموزش و پرورش شهرستان چرام برگزار گردید.
انتهای پیام/فضلی زاده


کد مطلب: 80343

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/80343/پناهی-ائمه-جمعه-هنوز-شروع-نکردند-برخی-روحانیون-کنار-ایستاده-اند-استاندار-مخالفانش-تبری-جوید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1