کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضبط و معدوم سازی ۴۰ تن فرآورده خام دامی

2 دی 1393 ساعت 0:28


مدیر کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط نزدیک به ۴۰ تن فرآورد‌ه‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان خبر داد.
دکتر عبداله بهمنش افزود: این میزان فرآورده های خام دامی در بازرسی های مستمر اکیپهای سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی از نقاط مختلف استان ضبط و معدوم شده و در این راستا ۲۲۲  متخلف با تشکیل پرونده جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی تصریح کرد : در این مدت بیش از ۳۸  هزار نوبت بازدید از اماکن تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از واحدهای عرضه گوشت قرمز، سفید ، آبزیان، ضمایم خوراکی، مواد لبنی و عسل ، کارگاههای بسته بندی ، سردخانه ها، کارخانجات فرآوری گوشتی و لبنی انجام شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر اینگونه مراکز یکی ازمهمترین وظایف دامپزشکی است، از تشدید برخوردها و افزایش بازرسی ها خبر داد و افزود: اجرای طرحهای منسجم و مستمر تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در طول سال، افزایش آگاهی مردم، اطلاع رسانی مداوم و آموزش همگانی، اجرای طرحهای بسته بندی فرآورده های خام دامی، ساماندهی کشتار گاههای سنتی و هدایت کشتاردام به کشتارگاههای صنعتی و افزایش بازرسی ها و نظارت بهداشتی از مهمترین فعالیت های حوزه سلامت و بهداشت عمومی  دامپزشکی در کاهش تخلفات و افزایش کیفیت محصولات و فرآورده های خام دامی عرضه شده در سطح استان است.
این مقام مسئول به ارتباط سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم اشاره کرد و اظهار داشت : تمامی شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده های خام دامی بسته بندی شده به تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء و برچسب نظارت و مهر بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.
دکتر بهمنش درپایان تصریح کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در بهداشت محصولات دامی در سطح استان لازمه همکاری  همه دست اندرکاران و متولیان این بخش بوده و تلاش می کنیم به این مهم دست یابیم.


کد مطلب: 79900

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/79900/ضبط-معدوم-سازی-۴۰-تن-فرآورده-خام-دامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1