کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

منافع دانشگاه یاسوج فدای مسائل بیرون نمی‌شود/مسائل سیاسی با کار فرهنگی قاطی نشود

24 آذر 1393 ساعت 20:42


برخی از دانشجویان نخبه دانشگاه یاسوج با هیئت رئیسه این دانشگاه دیدار و مسایل و مشکلات دانشجویان را به صورت رودرو با رئیس و معاونان عنوان کردند.
در این دیدار دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به بیان مشکلات در حوزه های رفاهی، آموزشی، فرهنگی و ... پرداختند.
رئیس دانشگاه یاسوج در این دیدار گفت: خیلی خوشحالم که در جمع دانشجویانی هستم که با آرامش مسایل و مشکلات را خیلی خوب و سنجیده بیان می کنند.
شاپور رمضانی افزود: من نیز وجود برخی مشکلات و کاستی ها را میپذیرم و این مسئله ناشی از ساختار دانشگاه و نوپا بودن آن در مقایسه با دیگر دانشگاهها و برخی مشکلات نیز ناشی از بد اجرا شدن برنامه ها است.
وی ادامه داد: مسایل عنوان شده توسط دانشجویان در پنج بخش امکانات رفاهی، مسایل فرهنگی، مدیریت دانشگاه، مسایل پژوهشی و آموزشی است که به صورت شفاف به برخی انتقادها پاسخ می دهم.
این مقام مسئول بیان داشت: تزریق بودجه به دانشگاه یاسوج قابل قیاس با دانشگاههای بزرگ مثل تهران که نزدیک به یک قرن سابقه دارند نیست و ضعف امکانات رفاهی نیز مربوط به این مسئله است.
رمضانی افزود: در عین حال از برخی دانشگاهها بهتر هستیم و اراده مسئولان دانشگاه بر بهبود وضعیت و امکانات رفاهی است.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به رایزنی های چندماهه با مسئولان شهرستان بیان داشت: با این رایزنی ها توانستیم برای سرویس ایاب و ذهاب دانشگاه بهترین خودروها و بهترین راننده ها را در اختیار بگیریم و این در حالی است که هیچ هزینه ای بابت آن از دانشجویان اخذ نمی شود.
وی با اشاره به نبود شرکت های خدماتی قوی در سطح استان اظهار داشت: در حوزه تغذیه با بهترین شرکت قرارداد بستیم و قیمت ها را برای دانشجویان روزانه و شبانه یکسان کردیم.
وی به بازسازی فضای فیزیکی سلف سرویس اشاره کرد و تصریح کرد: این محیط به نحو مطلوبی بازسازی شد و تمام سعی خود را برای ارائه بهتر خدمات به دانشجویان در این حوزه نیز بکار بستیم.
رمضانی وضعیت خوابگاهها را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی همکاران، خوابگاه‌ها را در تابستان گذشته به شکل اساسی تعمیر و بازسازی شد و وضعیت خوابگاههای خودگران نیز ساماندهی شد.
رئیس دانشگاه یاسوج یکی از دغدغه های اصلی مسئولان دانشگاه را اینترنت عنوان کرد و بیان داشت: پهنای باند اینترنت در دانشگاه یاسوج از ۱۶ به ۴۰ مگابیت افزایش یافته است و باز هم بیشتر خواهد شد.
رمضانی ادامه داد: با اختصاص یک ساختمان و خرید بیش از ۱۰۰ میلیون باتری و خرید نرم افزار، سهمیه ای هر دانشجو از اینترنت مشخص و استفاده از اینترنت نیز هدفمند می شود.
وی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر کم کاری در حوزه فرهنگی گفت: کارهای فرهنگی دانشجو محور است و وظیفه ما فقط بستر سازی و حمایت از تشکل ها و انجمن ها است.
این مقام مسئول ادامه داد: از تشکیل انجمن ها و تشکل ها و برگزاری نشستهای فرهنگی استقبال می کنیم ولی نمی توانیم تریبون سیاسی برای کسی بگذاریم.
وی قاطی شدن مسایل سیاسی با مسایل فرهنگی را از آفت های این حوزه دانست و عنوان کرد: دانشجو در اجرای برنامه های فرهنگی نباید ابزار دست سیاسیون بیرون از دانشگاه باشد و فرهنگ را باید فقط از دریچه فرهنگ نگاه کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به برخی از انتقادها در زمینه عدم حمایت از پژوهشگران گفت: حمایت از پژوهشگران یکی از وظایف اصلی دانشگاه است و از سالهای گذشته وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد.
رمضانی با بیان اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه از ۲ درصد در سال ۹۲  به ۸٫۵ درصد در سال ۹۳ افزایش یافت بیان داشت: بخشی از این بودجه صرف مسایل زیرساختی و خرید تجهیزات در حوزه پژوهش می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش رشته در دانشگاه تابع شرایط و ضوابط وزارت علوم است یادآور شد: اضافه شدن رشته جدید نیازمند طرح توجیهی و داشتن اعضای هیئت علمی بوده و در برنامه راهبردی دانشگاه نیز آورده شده باشد.
وی دانشگاه یاسوج را ناظر بر دیگر دانشگاههای استان معرفی کرد و افزود: مراکز آموزش عالی در استان را با دقت رصد شده و گزارش هایی در این زمینه تهیه و برای وزارت علوم ارسال می شود.
رمضانی در پاسخ به یکی از دانشجویان که وی را تابع نیروهای بیرون از دانشگاه دانست، گفت: یکی از مشکلات من این است که به حرف هیچ شخصی در بیرون از دانشگاه گوش نمیدهم و تصمیم گیری ها فقط با مشورت و نظر افراد درون دانشگاه صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: به هیچ عنوان منافع دانشگاه را فدای مسایل بیرون از دانشگاه نمی‌کنم.


کد مطلب: 78736

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/78736/منافع-دانشگاه-یاسوج-فدای-مسائل-بیرون-نمی-شود-سیاسی-کار-فرهنگی-قاطی-نشود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1