کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران

23 آذر 1393 ساعت 22:39


استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به اراضی ماهور باشت و دشت امامزاده جعفر شد.
سیدموسی خادمی در جلسه هماهنگی انتقال آب به اراضی دشت ماهور و امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیان اینکه کم‌کاری پیمانکار باعث هدر رفتن زمان اجرای این طرح شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای هر چه سریع‌تر بر روند اجرای این طرح نظارت داشته باشد و مشکلات پیش‌رو را حل و فصل کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح باید تا پایان سال جاری تحویل داده شود، افزود: اعتبار خوبی هم در سال جاری و هم در سال آینده به این پروژه اختصاص داده شده که باید هر چه سریع‌تر نواقصات رفع شود و پیمانکار هم باید پای کار باشد.
وی با بیان اینکه گزارشات اجرای این پروژه به صورت هفتگی به استانداری ارسال شود، گفت: طرح آ‌برسانی به اراضی کشاورزی دشت ماهور و امامزاده جعفر شهرستان گچساران در سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجام می‌‌گیرد که تاکنون اقدام قابل قبولی در این خصوص انجام نشده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کل اتصالات مورد نیاز برای این طرح تا اوایل هفته آینده وارد کارگاه می‌شود، اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان جلساتی را با پیمانکار این طرح برگزار کند و در خصوص بحث ایستگاه پمپاژ، معارضات اجتماعی، اتصالات روزانه و تعداد اکیپ‌ها به جمع‌بندی نهایی برسند، ضمن اینکه معارضات و مشکلات طرح توسط فرماندار گچساران حل و فصل شود.
نارضایتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرای پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرای پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر(ع) شهرستان گچساران ابراز نارضایتی کرد.
پژمان نیک‌اقبالی در جلسه هماهنگی پروژه آبرسانی به دشت ماهور باشت و امامزاده جعفر(ع) از روند اجرای این طرح طی دو ماه اخیر ابراز نارضایتی کرد و گفت: این پروژه از پروژه‌های بسیار مهم انتقال آب در استان است که در آن ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماهور باشت و امامزاده جعفر آبیاری می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه آبیاری به دشت ماهور و امامزاده جعفر مدت چند سال تعطیل بود که سال گذشته با تخصیص اعتبار خوبی که به این پروژه شد، کار آغاز شده و تاکنون بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
وی عنوان کرد: در جلسات دو ماه گذشته برنامه زمان‌بندی که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، تغییر و برنامه جدیدی اعلام شد، اما باز هم کار به خوبی اجرا نشد که خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای کار در این پروژه ناراضی هستند.
این مسئول ادامه داد: در ایستگاه پمپاژ این پروژه هنوز کاری انجام نشده و این موضوع از جمله نقاط ضعف در پروژه است که در این جلسه مقرر شد پیمانکار ظرف مدت زمان‌بندی شده نسبت به خرید و تجهیز ایستگاه پمپاژ اقدام کند.
نیک‌اقبالی در خصوص منبع ذخیره آب گفت: منبع ذخیره آب در حال انجام است و نگرانی از این بابت وجود ندارد که تا پایان سال جاری بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت ماهور و سرآبنیز شهرستان گچساران آبرسانی می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرف قرارداد ما شرکت آب منطقه‌ای است و این شرکت باید در خصوص روند ضعف در کار پاسخ‌گو باشد، ضمن اینکه برای سرعت بخشیدن به ادامه کار، پیمانکار طرح نیز عوض شد و امیدواریم پیمانکار جدید پای کار باشد و انتظارات ما را از اجرای مطلوب این طرح برآورده کند.
وی اضافه کرد: در این پروژه باید قسمت‌های سدبندی انحرافی، پمپاژ، انتقال آب، خط انتقال، مخزن و همچنین خطوط فرعی کارهایی انجام شود، ضمن اینکه پیمانکار باید به صورت هفتگی گزارشات عملکرد خود در خصوص آبرسانی به اراضی ماهور باشت و امامزاده جعفر را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارسال کند.
این مسئول در پایان با بیان اینکه اعتبار خوبی برای این پروژه در سال آینده در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از طرف دولت به مجلس پیشنهاد شده که امیدواریم این مبلغ محقق شود.


کد مطلب: 78480

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/78480/تسریع-اجرای-پروژه-آبرسانی-دشت-امامزاده-جعفر-ع-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1