کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عزم مسئولان برای استفاده از سرمایه‌های خفته آب و خاک استان

23 آذر 1393 ساعت 16:16




 مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از روند خط انتقال آب و ایستگاه پمپاژ چال موره و چاه تلخ باشت بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این طرح مهم قرار گرفت.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا بنام در این بازدید اظهار کرد: این پروژه برای آبیاری باغات و اراضی ۴۰۰ هکتار از اراضی برخی از روستاهای باشت تعریف شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد دارد.
مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه از سال ۸۷ شروع شده که اکنون مراحل پایانی آن بوده و با بهره‌برداری نهایی از آن علاوه بر زیر آب رفتن ۴۰۰ هکتار از اراضی باشت، موجب اشتغال‌زایی ۲۶۶ نفر می‌شود.

-_۲_~۱وی با بیان اینکه خط اصلی انتقال آب این پروژه به پایان رسیده، ادامه داد: تعداد خانوارهای بهره‌بردار از این پروژه ۱۵۰ خانوار است.
بنام، دبی آب این پروژه را ۲۴۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و ابراز داشت: طول خط انتقال آب پروژه چال موره و چاه تلخ ۱۴٫۵ کیلومتر است که به پایان رسیده و مراحل تست آزمایشی آن نیز انجام شده است.
مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، خط انتقال این پروژه مهم را شامل پنج هزار و ۳۷۵ متر لوله فلزی ۲۴ اینچ، ۶ هزار و ۲۷۵ متر لوله فلزی ۲۰ اینچ و ۲ هزار و ۴۰۰ پلی اتیلن ۱۰ اینچ به بالا اعلام کرد.

بنام ادامه داد: احداث ساختمان برق، احداث حوضچه آب گیر، احداث تونل آب‌گیر، تأسیسات برقی و ایجاد خط انتقال اصلی از جمله کارهای مهم صورت گرفته در این پروژه بوده است.

وی این پروژه را فعال خواند و تصریح کرد: با اتمام اجرای شبکه‌های فرعی این پروژه به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

بنام در بخش دیگری از صحبت‌هایش ظرفیت‌های آب و خاک این استان را سرمایه‌های خفته خواند و ابراز داشت: در دوره کنونی با همسویی مجموعه جهاد کشاورزی و استانداری، عزم مسئولان برای استفاده بهینه از این سرمایه‌های ارزشمند جزم شده است.







کد مطلب: 78442

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/78442/عزم-مسئولان-استفاده-سرمایه-های-خفته-آب-خاک-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1