کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جاشیه‌سازان فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کسانی هستند؟

23 آذر 1393 ساعت 12:31


امین فتحی*
گفته می شود امین کمالوندی در محافل خصوصی و در جمع دوستانش به ضرس قاطع گفته است: چهارشنبه این هفته از فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد رفت. ولی در آنسوی قضیه ایشان در جواب خبرنگاران خود را به بی خبری زده و منکر گفته هایش گردیده است. این موضوع نیز بهانه ای شده است تا گزارش نویسان و تخریب گران همیشگی دست به کار شوند و بدون از هدف صرفا دنبال تخریب نیروهای مطرح برای این جایگاه باشند که این سناریو جز تداوم وضعیت فعلی حاصلی نخواهد داشت. هم چنین به نظر می رسد کسانی که تاریخ تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد را رسانه ای کردند هدفی جزء ایجاد بستر برای تخریب بیشتر گزینه ی جایگزین ندارند.
واقعیت آن است که آقای مدیرکل ظاهراً پی به ماهیت سیاست در کهگیلویه و بویراحمد برده است و خوب می داند با حاشیه سازی و غوغا آفرینی می توان عمر صندلی ریاست را تمدید کرد.
جای تاسف دارد که در نهاد با اهمیتی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای انجام وظیفه و کار و تلاش جهادی در عرصه فرهنگ، همه ی تمرکز و دغدغه ی آقایان بر تقلا برای حفظ صندلی متمرکز گردیده است و این روزها ارشاد به جای تولید و کار هنری محلی ... تبدیل شده است. تردیدی نیست که آقای مدیرکل این هفته و یا یکی دو هفته ی بعد صندلی نرم و گردان مدیرکلی را به دیگری خواهد سپرد که قاعده ی صندلی ریاست همین آمدن و رفتن است و صندلی به کسی رحم نخواهد کرد «یعنی طمع مدار وصال مدام را»
حال سوال این است یک صندلی می تواند چه ارزشی داشته باشد که به خاطر آن دست به هر کاری زد و نکته ی مهم تر آن که این نوع رفتارها هرگز در شان خدمت گزاران نظام جمهوری اسلامی نیست. مسئولیت ها امانت الهی هستند که تا لحظه ی آخر تنها باید به ادای وظیفه و خدمت به مردم فکر کرد، نه آن که امکانات و انرژی خود و نهاد متبوع را صرفا در جهت حفظ جایگاه هزینه نمود.
کسانی که این روزها بازار اخبار و تخریب را در فرهنگ و ارشاد استان مجددا کلید زده اند باید به افکار عمومی جواب دهند که اگر مرکز پیرامون جابجایی مکاتبه داشته است و خود آنرا در جامعه مطرح کرده اند چه دلیلی وجود دارد که در جواب خبرنگاران منکر همه گفته هایشان می شوند و یا اگر چنین خبر و مکاتبه ای اصلا اتفاق نیفتاده است پس چرا باید با آبروی افراد بازی گردد.
در این میان رفتار برخی رسانه ها نیز جای نقد دارد و زیبنده نیست که رسانه ها به راحتی اخباری را که منبع موثق ندارند را از زبان برخی منابع  اما به قول خودشان آگاه درج نمایند.
همین رفتارها و شیطنت هاست که موجب دلخوری هنرمندان گردیده است و همین حرف ها و تخریب هاست که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را از فرهنگ و هنر تهی کرده است و این دستگاه را به میدان جنگ گلادیاتوری برای بقاء تبدیل نموده است.
به هر حال هر اتفاقی جز تغییر در روزهای آینده بیفتد هرگز زیبنده آقای مدیرکل فعلی نخواهد بود و افکار عمومی بیش از این اجازه این بازی موش و گربه را به کسی نخواهند داد و قطع و یقین استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلوی هر سناریوی انحرافی خواهند ایستاد.
یکی از ویژگی های آقای کمالوندی که تا چند روز دیگر مدیرکل سابق خطاب خواهد شد شعارها و وعده هایی بود که در سرانجام رساندنشان همیشه حرف و حدیث بود. اما امیدواریم حداقل این بار این حرف ها رنگ واقعیت به خود ببینند و شاهد پایان بلاتکلیفی در فرهنگ و هنر استان باشیم.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 78382

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/78382/جاشیه-سازان-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-کسانی-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1