کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلید کانون پرورش فکری را گرجی‌زاده تحویل گرفت+ تصاویر

19 آذر 1393 ساعت 15:21


مراسم تودیع و معارفه مدیران‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
با حضور علیرضا حاجیان رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور مراسم تودیع و معارفه مدیران‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست مجید محنائی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هوشنگ‌ یاری‌پور فرماندار بویراحمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، خلیل پاراد رئیس موسسه اعتباری توسعه و جمعی زیادی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.
همچنین در این جلسه برخی از چهره‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان بویراحمد نیز حضور یافتند.
مجید محنائی معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با اشاره به جایگاه و اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل رشد استعدادهای آینده‌سازان کشور است و باید مورد توجه همه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار بگیرد.
محنائی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انجام کارهای پایه‌ای و ریشه‌ای به دنبال ارتقاء سطح آگاهی نوجوانان و کودکان این استان باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ارتباط بیشتر کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: همکاری این دو دستگاه و نهاد فرهنگی می‌تواند در رشد نوجوانان و جوانان بسیار تأثیرگذار و مطلوب باشد.
محنائی با اشاره به ساخت اسباب‌بازی کودکان در سطح کشور، بیان کرد: متأسفانه در کشور اسباب‌بازی برای کودکان ساخته شده‌اند که هیچ مطابقتی با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارد و کاملاً چینی می‌باشد.
وی بر ایجاد و راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان در روستاها تاکید کرد.
محنائی در پایان از خدمات سید هانی حسینی مدیرکل قبلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: با شناخت ۲۵ ساله‌ای که از عیسی گرجی‌زاده دارم، ایشان می‌توانند تحولات خوبی را در این نهاد فرهنگی رقم بزنند.
سید هانی حسینی مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این مراسم اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: ما هر چه داریم از شهدا و عاشورا داریم.
وی ادامه داد: از سال ۸۵ تا کنون که ۸ سال و ۴ ماه در این مجموعه خدمت کردم کار ها و خدماتی را با عنایت دوستان انجام دادیم.
مدیرکل سابق کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های کانون اظهار داشت: کانون استان کهگیلویه وبویراحمد فعالیت خود را با یک مرکز در گچساران و زیر نظر استان فارس آغاز و بعد از ۱۰ سال مستقل شد.
وی تصریح کرد: قبل از بنده ۱۰ مرکز در استان بود که در طی ۲۶ سال گذشته هر سال یک مرکز در استان و شهرهای یاسوج، دهدشت، بهمئی، لنده، لیکک، دنا و مارگون افتتاح کردیم و یک مرکز را هم در مادوان در حال ساخت داریم.
حسینی با اشاره به شعار کانون پرورش فکری کودکان بیان داشت:کودکان هر شهر و روستا ظرفیت یک کانون پرورشی را دارند.
وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که سینما ندارد تصریح کرد: طی سال های گذشته ۱۰ سالن سینمای کودک احداث کردیم و ۸ سالن در زمان مدیریت بنده بوده است.
مدیر سابق کانون پرورشی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد:در سال های اول کانون نیروها ۲۸ نفر بودند اما هم اکنون به ۶۶ نیرو رسیده است که کانون هم از نظر امکانات و وسایل نقلیه در خوبی قرار دارد.
مدیرانی با ۱۵ سال سابقه کار هنوز قراردادی هستند
وی یادآورشد: وضعیت کارکنان کانون رضایت‌بخش نیست و من به خاطر این که بر خی از تعدیل نیروها شرمنده آن ها بودم چون رسمی کردن دست بنده نبود و بر خی از آن ها با بیش از ۱۵ سال سابقه کار هنوز قراردادی هستند که امیدواریم در دوره مدیریت جدید مشکل آن ها حل شود.
حسینی در پایان با بیان این که با مدیر کل جدید از نظر سلیقه تفاوت داریم گفت: سالیان سال است که گرجی زاده به عنوان دوست و همکار بنده بوده و از نیروهای ثابت قدم در جریان اصلاح طلبی و یکی از موسسان اصلاح طلبی در استان بودند که برای ایشان آروزیی موفقیت دارم.
در ادامه عیسی گرجی زاده مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن تشکر از نماینده بویراحمد و دنا اظهار داشت: غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا مقتدرانه و مدبرانه از من خواستند که این مسئولیت را قبول کنم.
وی با بیان این که تربیت فرهنگ جوان بر عهده کانون است: کانون ناشناخته است دنیای کودک یک دنیای آرمانی است که ما بیاد به رشد و استعداد یابی کودکان و نوجوانان کمک کنیم.
مدیرکل جدید کانون حرکت‌های فرهنگی در طول سال های گذشته قابل دفاع و قابل نقد دانست و تصریح کرد: متأسفانه در یکی دو سال اخیر ما شاهد تحول فرهنگی در کشور بودیم و هر چه جلوتر می رویم بر کثرت این تحول افزوده می شود.
وی با بیان این مطلب که کودک باید بداند متعلق به چه فرهنگی است،اظهار کرد:جریان های سیاسی و تکان های اجتماعی که صورت می گیرد یأس و نا امیدی را در کودکان و نوجوانان ما به وجود می آورند.
گرجی‌زاده بیان داشت: متأسفانه عرف و آداب و مباحث اصلی مانند روح علمی، غریزه نفس، انضباط و منطق در ذهن کودک و نوجوان ما تبدیل ه یک عادت شده و بعضی از این عادت ها با انتظارات روز سازگار نیست.
وی نیاز به آرمش و فرهنگ غنی را یکی از مایحتاج های کودکان و نوجوانان دانست و افزود:کودک ما مبنای فکری درستی ندارد و یا اگر هم دارد شناخته نشده است.
وی کم خواندن کتاب را یکی از مشکلات جامعه بیان کرد و گفت:ما باید کانون را منبأ بروز و ظهور حرکت های فرهنگی بدانیم،متأسفانه در کتابخانه فرهنگیان ۱۲۰ عضو وجود دارد که باید ریشه یابی شود.
مدیر کل جدید ایجاد بستر لازم و ارتباطات حضوری را یکی از دلایل مهم پیشرفت و جرکت در کانون بیان کرد و ابراز داشت:پرهیز ار تبعیض بین کارکنان و همکاران،پرهیز از قوم گرایی و جناح بازی از دیگر اقدام من در دوران مسئولیتم خواهد بود.
وی اظهار کرد: چه اشکالی دارد ما در مسائل سیاسی با هم رقابت و ر فاقت انسانی داشته باشیم.
نباید کودکان را سیاسی کنیم/ بعد از رفتنم کسی نماز شکر نمی‌خواند
گرجی زاده تصریح کرد: از آمارگرایی و آمار سازی بپرهیزیم، آمار را از پرونده فکری و سیاسی بزداییم، ما نیامده ایم که بعد از رفتنمان دیگران و همکاران نماز شکر بخوانند، تلاش ما بر این است که بین همه انسجام و همدلی برقرار کنیم.
وی در پایان گفت: منافع سازمانیم را بر منافع سیاسی و شخصی ترجیح می دهم، نباید کودک را وارد مسائل سیاسی کنیم و نمایندگان استان توجه ویژه به کانون  داتشه باشند.
مدیرکل پرورش و فکری کودکان گفت: باید توجه داشت که تربیت کودک یکی از مهمترین نکاتی است که باید در کانون پروش فکری مورد توجه همه دست اندر کاران قرار گیرد،کانونی که هدف اولیه آن تربیت کودک است نه جناح بازی های سیاسی...
به گزارش کبنانیوز، در پایان این مراسم طی حکمی از سوی علیرضا حاجیان رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، عیسی گرجی‌زاده به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات سیدهانی حسینی تجلیل شد.
عیسی گرجی‌زاده از نیروهای فعال اصلاح طلب شهرستان بویراحمد است که رئیس ستاد انتخاباتی غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا را بر عهده داشت.



ghorj (1) ghorj (2) ghorj (3) ghorj (4) ghorj (5) ghorj (6) ghorj (7) ghorj (8) ghorj (9) ghorj (10) ghorj (11) ghorj (12) ghorj (13) ghorj (14) ghorj (15) ghorj (16) ghorj (17) ghorj (18) ghorj (19) ghorj (20) ghorj (21) ghorj (22) ghorj (23) ghorj (24) ghorj (25) ghorj (26) ghorj (27) ghorj (28) ghorj (29) ghorj (30) ghorj (31) ghorj (32) ghorj (34) ghorj (35) ghorj (36) ghorj (37) ghorj (38) ghorj (39) ghorj (40) ghorj (41) ghorj (42) ghorj (43) ghorj (44) ghorj (45) ghorj (46) ghorj (47)


کد مطلب: 77729

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/77729/کلید-کانون-پرورش-فکری-گرجی-زاده-تحویل-گرفت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1