کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا

17 آذر 1393 ساعت 11:27


با انتشار مطلبی با عنوان« آقایان انفعال در محیط زیست تا کی؟» در پایگاه اطلاع رسانی کبنانیوز  روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این مطلب واکنش نشان داد.
به گزارش کبنانیوز متن کامل این جوابیه‌ی بدین شرح است؛
چند روز پیش سایت کبنانیوز مقاله ای با عنوان (آقایان انفعال در محیط زیست تا کی؟) منتشر کرده بود. با مطالعه این مقاله و جهت تنویر افکار عمومی جامعه و شفاف سازی در این برهه از زمان و به علت حساسیت موضوع روابط عمومی اداره کل محیط زیست لازم دید جوابیه ای به حق و به دور از افراط و تفریط منتشر کند.
خبرگزاری محترم باید یاداوری کنم که از لحظه شکل گیری تمدن انسانی تا الان لحظه هایی همراه با هنجار شکنی و قانون گریزی بوده است و فلسفه وجودی برخی از ادارات،سازمان ها و نهادها هم مبارزه با این هنجار شکنی ها بوده است و اداره محیط زیست هم از این مقوله مستثنی نیست.ایده آلیسم نگری خود بزرگترین تهدید برای یک جامعه است، پس ما باید دیدگاهمان نزدیک شدن به ایده آل ها باشد. تجاوز به طبیعت و تخریب محیط زیست در تمام دنیای امروزی به واسطه انسان انتخاب گر وجود دارد اما این شدت و میزان آن است که متفاوت است.اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کارآمدی در آرمانی ترین شرایط ممکن خود قرار دارد.این گفته ما با پشتوانه اسناد و مدارکی هست که توسط مقامات محترم مسئول مورد تایید قرار گرفته است.نمونه بارز آن انقلاب زیست محیطی در حوزه رودخانه بشار بوده است،تعطیلی سنگ شکن های متخلف اطراف روخانه بشار و انتقال این واحد ها به مناطق با ریسک زیست محیطی کمترکه با کمک استانداری و سایر ادارات ذیربط صورت گرفت باعث نجات اکوسیستم رودخانه بشار شد واقعا بی نظیر بود.
پایش های مدام اداره محیط زیست در حوزه رودخانه بشار باعث شده است که این رودخانه در بهترین وضعیت از لحاظ سلامت زیست محیطی باشد و این ادعا توسط داده ای آزمایشگاهی این اداره کل مستند موجود است.در حوزه مناطق حفاظت شده جانبازان محیط زیست ما خود گواهی بر صداقت و تلاش ما در این حوزه است .شما از انفعال در محیط زیست زیست صحبت کرده اید در حالی که اداره محیط زیست در آرمانی ترین برهه از زمان عمر خود در حوزه مدیریت و فعالیت های اجرایی قانونی خود است. شما فراموش کرده اید که این اداره در سرشماری وحوش مناطق حفاظت شده در کشور از نظر افزایش جمعیت رکوردار است خود استاندار محترم از مناطق حفاظت شده استان بازدید کردند و به پاس خدمات پرسنل این اداره با لوح سپاس از آنها تقدیر و تشکر کردند.این اداره با پیاده سازی رویکرد نوین مدیریت محیط زیست در استان که به عنوان الگوی مدیریتی مشارکتی موفق در کشور از آن بهره برداری می شود خود گواهی بر کارآمدی پرسنل این اداره است.مرگ عقاب ها به علت سهل انگاری دو واحد مرغداری بودند که توسط اداره محیط زیست شناسایی و برای طی روال قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شدند و جالب اینکه خود اداره محیط زیست این موضوع را رسانه ای کرد.
این نکته قابل ذکر است که بیشترین معظلات زیست محیطی از ناهنجاری های اجتماعی و نبودن اخلاق پایدار زیست محیطی در جامعه منشاء می گیرد.هرگاه جوامع محلی در حوزه فرهنگ زیست محیطی ظرفیت سازی شدند می توان ارزش های زیست محیطی را در جامعه نهادینه کرد.این اداره کل بیشترین تمرکز خود را در حوزه آموزش متمرکز کرده است چرا که آموزش کلید پایدرای است و اگر بتوانیم آگاهی های زیست محیطی را در جامعه افزایش دهیم قطعا نگرش ها نسبت به حفظ محیط زیست مثبت خواهد شد و دیگر شاهد بروز اخبار ناخوشایند در حوزه محیط زیست نخواهیم بود. خلاصه این موارد در اصل پنجاه قانون اساسی خلاصه می شود که صراحتا اعلام می کند حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.
خبرگزاری محترم شما از لزوم تغییر در محیط زیست صحبت کرده اید!!!! آری ما تغییر را در جهت پیشبرد تکالیف قبول داریم اما نه برای اداره ای که در آرمانی ترین شرایط از لحاظ انجام وظایف قانونی قرار دارد.ما در این اداره به حالت پایداری و تعادل رسیده ایم و باید از هرگونه حاشیه و تنشی که این تعادل موفق را بر هم می زند دوری کنیم.باید خاطر نشان کنیم در اداره کل محیط زیست استان سعی شده است تا بر اساس به روزترین مدل های مدیریتی فرابخشی، تلفیقی و مشارکتی بتوان به اهداف غایی در این حوزه دست یافت.این اداره بر اساس چشم انداز طراحی شده، به عنوان چراغ راه فعالیت های خود را به پیش می برد. اما تغییر برای اداره ای که از اهداف چشم انداز هم جلوتر است بی معنا است. تمام پرسنل این اداره سربازان این نظام و انقلاب هستند و در هر سمتی باشند انجام وظیفه خواهند کرد.
تمام ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی در حفاظت از محیط زیست و اشاعه فرهنگ محیط زیست مسئول هستند و سازمان محیط زیست هم به عنوان یک کاتالیزور و تسهیل گر آمادگی همکاری با هر نهادی را برای نهادینه کردن اخلاق پایدار زیست محیطی را دارد.
در پایان از همه مردم به خاطر نگرانی در حوزه محیط زیست و ارائه نقدهای سازنده تقدیر و تشکر می کنیم. ما می توانیم ادعا کنیم که در امر تغییر نگرش مردم با رویکرد مثبت نسبت به حفظ محیط زیست تا حد رضایت بخشی موفق بوده ایم و نمونه بارز گواه این ادعای ما همین نقدهای دوستان و نگرانی آنها در حوزه محیط زیست است و اما توصیه می شود نقدها رویکردهای سازنده داشته باشند.


کد مطلب: 77110

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/77110/جوابیه-ی-محیط-زیست-کهگیلویه-بویراحمد-خبر-کبنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1