کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه کهگیلویه و بویراحمد با کدام راه

16 آذر 1393 ساعت 0:50


دبیر کارگروه پژوهش، فنآوری و تحول اداری استان کهکیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و شهادت سه آذر اهورایی گفت: روز دانشجو یادآور استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی جریان دانشجوی ایران است. شهدای دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشکده فنی تهران در راه استکبار ستیزی، استحمار ستیزی و استبداد ستیزی جان خود را فدا کردند و جاودانه شدند.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، وحید محمدی تبار امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه توسعه سرزمین کهگیلویه و بویراحمد بدون مطالعات عمیق اجتماعی و پژوهش کاربردی اقتصادی، میسر نیست.

مدیرکل تحول اداری و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: رابطه دانشگاه و مدیریت اجرایی باید یک رابطه مشاوره ای در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی باشد.محمدی تبار با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بدون تحقیق، بدون تعمق و فتح سرزمین های تازه فکری، هیچ کاری نمی‌شود کرد، افزود: باید همه تحقیقاتمان را جهت بدهیم و نیازهایمان را بسنجیم، ببنیم چه چیزی لازم داریم و وارد شویم، باید تحقیقات ما کاربردی باشد، یعنی تحقیق خشک خارج از زمینه عمل، راه دور و دراز پیمودن درزمان و فرصت کم است.

این مسئول استانی با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: استان کهگیلویه بویراحمد نیازمند جدی مدیریت علمی و فکری برای توسعه بوده، هست و خواهد بود، و به حمدالله در دولت تدبیر و امید، مدیریت ارشد استان با نگاهی علمی، توسعه استان را در اولویت اول قرار داده است.استان برای توسعه پایدار، باید از مسیر پژوهش های علمی عبور کند، توسعه بر مبنای علم و تحقیق میسر است. استان ما دارای پتانسیل های بالایی در دو حوزه کشاورزی، محیط زیست و گردشگری و همچنین در حوزه تاریخ ، علوم انسانی است.

محمدی تبار افزود: ما نیاز به تاسیس موسسات پژوهشی در حوزه کشاورزی و همچنین علوم انسانی هستیم، ما با داشتن بهترین منابع آب ، خاک و محیط زیست باید به فکر تقویت رابطه دانشگاه و بخش کشاورزی باشیم، و برای تقویت و ارگانیک کردن این ارتباط آینده نگر، باید نهاد های پژوهشی را بعنوان حلقه واسط بین دانش و تولید را تاسیس و تشکیل دهیم.

وی اضافه کرد: تلاش میکنیم یک پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی و یک پژوهشگاه در حوزه کشاورزی و محیط زیست تاسیس کنیم. در منابع انسانی بهترین استعداد ها را داریم که باید زمینه رشد و شکوفایی شان را فراهم کنیم. ما باید در بخش علوم انسانی در استان سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل تحول اداری و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضرورت تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و پژوهشگاه کشاورزی و محیط زیست را از ملزومات توسعه پایدار و متوازن کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: از مدیریت دانشگاههای استان، چهره های علمی، نخبگان و همچنین مسئولین استانی خواست در این زمینه توجه و عنایت ویژه داشته باشند.


کد مطلب: 76922

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/76922/توسعه-کهگیلویه-بویراحمد-کدام-راه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1