کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدهکاری ۱۸۹ میلیونی آب آموزش و پرورش یاسوج

15 آذر 1393 ساعت 19:13


شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، عصر امروز شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران دستگاه‌های اجرائی عضو برگزار شد.
یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، بحث بدهکاری مدارس کهگیلویه و بویراحمد به شرکت‌های خدماتی از جمله آب، برق و گاز بود که مطالب مهمی در این خصوص عنوان شد.
سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از بدهکاری ۵۴۶ میلیون تومانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان به این شرکت خبر داد و اظهار کرد: در بحث آب بهاء مدارس کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۵ میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب بدهکار هستند که ۱۸۹ میلیون آن مربوط به مدارس شهر یاسوج می‌باشد.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: هزینه‌های جاری اداره‌کل آموزش و پرورش ۳۰۰ میلیون تومان است که به هیچ‌وجه جوابگو هزینه‌های جاری این اداره‌کل نیست و مشکلاتی در خصوص پرداخت بهای حامل‌های انرژی داریم.
زارع‌پور در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: فرهنگ مشارکت در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و به نحو مطلوبی نهادینه نشده است.
وی با بیان اینکه هزینه جاری ۳۰۰ میلیون تومان جوابگو این اداره‌کل نیست، بیان کرد: راهکاری جزء مشارکت مردم در توسعه امر آموزش و پرورش نداریم و زمینه و بستر آن نیز باید فرهنگ سازی شود و اگر خانواده‌ها کمک نکنند با این سرانه جاری به جایی نمی‌رسیم.
این مسئول ارشد در عرصه آموزش و پرورش گفت: مشارکت‌های مردمی با ظرافت خاصی صورت گیرد که مردم هم همکاری‌های لازم را انجام بدهند.
یاری معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه بدهی مدارس کهگیلویه و بویراحمد را نسبت به گذشته دانست و تاکید کرد:  بخشی زیادی از این بدهکاری‌ها مربوط به شهر یاسوج و شهرهای دیشموک، بهمئی، لنده و باشت نسبت کمتری داشتند که بدهی‌های خود را در زمینه آب بهاء پرداخت کردند.
یاری‌ افزود: اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهر سی‌سخت ۴۵ میلیون تومان در زمینه آب بهاء به شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بدهکار است.

در ادامه این جلسه موضوع ساختمان اداری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، که هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: ستاد بحران باید یک مصوبه ضروری برای احداث ساختمان جدید آموزش و پرورش بگذارد.
صیدالی ادامه داد: همه باید برای کمک به آموزش و پرورش پیش‌قدم باشند، تا به این عرصه مقدس لطمه وارد نشود.
وی با بیان اینکه تاکنون گاز هیچ مدرسه‌ای را قطع نکرده‌ام، گفت: اگر دیوان محاسبات برای من صد پرونده تشکیل بدهد باز گاز مدرسه‌ای را به دلیل بدهی قطع نخواهم کرد چرا که معتقدم مدرسه و علم مقدس است.

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش نیز گفت: ساختمان اداری اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰ سال عمر مفید خود را گذرانده است و باید فکری به حال تکمیل ساختمان نیمه کاره که در محوطه آموزش و پرورش بلاتکلیف مانده، انجام گیرد.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 76881

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/76881/بدهکاری-۱۸۹-میلیونی-آب-آموزش-پرورش-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1