کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شوق وذوق کربلا دارد دلم

15 آذر 1393 ساعت 17:29


محمد رمضانیDSC02317
این از زمزمه هایی بودکه روزگاری رزمندگان به عشق زیارت کربلا بر پشت پیراهنهای خاکستری
خودنوشته تا بندگان خاکی رامتوجه چنین روزی کنند.
مختصرو آرام قلم گیرم بدست و گویم:
هرحادثه ای و اتفاقی در ظرف تاریخ جایگاه و تاریخ مصرف خود رادارد.خیلی از حوادث ، نه،غالب حوادث. تاریخ مصرف ، مانایی وماندگاری و تاثیر گذاری آن یاآنها زمان وقوع ویا زمان کوتاهی بعد از وقوع است وبعد از آن، از حافظه تاریخ محو و یا تنها بمانند یک خواب و رویا گاهی وقت پیدا می شود
اما تنها یک حادثه،حادثه ،نه، حماسه در طول تاریخ مانایی وماندگاری دارد و مثل اینکه، نه ۱۴۰۰ سال پیش، بلکه ساعاتی پیش،نه،دقایق پیش اتفاق افتاده است
آن هم عاشوراست
همان عاشورایی که در انقلاب و دفاع مقدس به مدد امتی آمد که وقتی که درمنبرها نقل می شد چشم ها بمانند باران که از ابرها جاری، اشکها سرازیر می شد.ذوق و شوق کربلا، دلهای جوانان را شیفته خود کرده بود جانها رادر طبق اخلاص میگذاشتند. هدیه می کردند و مهمتر اینکه بر پشت پیراهن خاکی خود نوشته بودند"یازیارت یا شهادت"
بله این زیارتی که امروز با کمال امنیت و آرامش وشور ، شوق وشعور نصیب ما شده است .به قیمت خون شهدا است. درود و صلوات بر آنهایی که به عشق کربلا رفتندوجان را به جان آفرین دادند تاراه را بازکنندو امروز ما باکمال امنیت ومهمتر اینکه جوانا ن باشور ،شعور وشوق بماننددوران دفاع مقدس از همان معبری که شهدا گشودند با استقبال گرم ملت ودولت عراق به زیارتی که هدف شهدا بود. می شتابند.جادارد قدرشناس باشیم.یادکنیم شهدا و امام شهدا، آزادگان ورزمندگان را وهمچنین برای بقاء انقلاب ، سلامتی و طول عمرولی امر مسلمین دعا کنیم.
اما شهدا فقط خواسته شان "زیارت یا شهادت" نبود .مهمتر اینکه به تبعیت از امام خویش می گفتند ."راه قدس از کربلامیگذرد"امید به آنروزی که از همین مسیر  و با نابودی صهیونیست ها توسط همه مسلمین عالم ، قبله اول مسلمین را آزاد کنیم و باهمین شور وشعوری که امروز در آستانه اربعین حسینی طنین انداز شده است بزیارت قدس شریف برویم "راه قدس از کربلا می گذرد"با یک یا حسین دیگر .
ارادتمندوالتماس دعا-محمد رمضانی


کد مطلب: 76861

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/76861/شوق-وذوق-کربلا-دلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1