کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری یادواره شهید محمدصادق نصیری

15 آذر 1393 ساعت 0:42


به همت جمعی از دانش آموزان بسیجی دبیرستان شهید صدوقی(۲) قــــم دربیستم آذرماه در محل دبیرستان شهید صدوقی(۲) قــــــم یادواره ی شهید محمد صادق نصیری و ۳۶ هزار شهید دانش آموز با حضور خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و با حضور مسئولین استانی برگزار می شود.
سید محمد صادق سیادت دبیر برگزاری یادواره از تلاش های بی شاعبه ی بسیجیان این آموزشگاه تقدیر و تشکر کرد و یاری مسئولین را جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم خواستار شد.
شهید محمدصادق نصیری در شب شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، مصادف با حادثه‌ی تاریخی مدرسه‌ی فیضیه‌ی قم در شهرستان قم بدنیا آمد. پدرش حضرت آیت‌الله محمدتقی نصیری از روحانیون سرشناس و مسؤول حوزه‌ی علمیه سمنان بود. شهید محمد صادق نصیری ۱۰ ساله بود که به همراه خانواده‌اش از شهر قم به سمنان مهاجرت کرد. تحصیلاتش را تا مقطع سوم دبیرستان گذراند. سپس با ورود به بسیج به صورت داوطلبانه روانه‌ی جبهه‌ی غرب شد. حدود چهار ماه در منطقه‌ی مهران و چهار ماه در منطقه عین خوش حضور یافت. عملیات محرم بود که محمدصادق از ناحیه‌ی شکم به شدت مجروح و در بیمارستان‌های تبریز و تهران بستری شد. او پس از تحمل جراحات شدید عاقبت در بیست و ششم آبان هزار و سیصد و شصت و یک به معبودش پیوست. پیکر مطهرش هم اکنون در گلزار شهدای شهر سمنان در جوار امامزاده یحیی علیه‌السلام دفن می‌باشد
 


کد مطلب: 76446

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/76446/برگزاری-یادواره-شهید-محمدصادق-نصیری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1