کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روحیه مطالبه‌گری دانشجویان حفظ شود

12 آذر 1393 ساعت 16:55


سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان جلودار تمام تحولات قبل از انقلاب بودند.
شاپور رمضانی در نشست تشکل‌های دانشجویی و رؤسای دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان با بیان اینکه دانشجویان جلودار تمام تحولات قبل از انقلاب بودند، گفت: جامعه دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس همواره حضور فعالی داشتند.
سرپرست دانشگاه یاسوج به در پیش بودن روز دانشجو اشاره کرد و با تبریک پیشاپیش این روز، ادامه داد: بسیاری از مطالبی که در این نشست دانشجویی مطرح شد مطالبی بودند که باید در درون دانشگاه مطرح شود و اگر مطلبی مخصوص دانشگاه در خارج از این محیط مطرح شود، ناشی از ضعف مسئولان دانشگاه است.
وی با بیان اینکه حتماً مسئولان دانشگاه فضای لازم را برای دانشجو فراهم نکردند که موجب شده دانشجو دغدغه‌های خود را در محیطی غیر از محیط دانشگاه بیان کند، خاطرنشان کرد: برگزار نشدن کرسی‌های آزاد اندیشی در محیط دانشگاه از دغدغه دانشجویان بود که این فضا را در دانشگاه فراهم می‌کنیم.
این مسئول تصریح کرد: انتظار می‌رفت دانشجویان در این نشست مطالبه‌گری در جهت ارتقای دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند که به این موضوع پرداخت نشد و تنها مسائل سیاسی و زیرسؤال بردن همدیگر مطرح شد؛ همچنین فضای دانشگاه برای بیان سلایق گوناگون باز است و ما از بیان دیدگاه‌های افراد در چارچوب آیین‌نامه‌ها و قوانین استقبال می‌کنیم.
رمضانی تاکید کرد: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود، به عملکرد من رئیس دانشگاه بر می‌گردد.
وی به روحیه مطالبه‌گری دانشجویان اشاره کرد و گفت: بحث مطالبه‌گری و دیده‌بانی دانشجویان در جامعه باید حفظ و این روحیه پرورش داده شود تا به جای پرداختن به مطالب صرف سیاسی و حاشیه‌ای بر امورات جامعه نظارت و دانشگاه و دانشجو جایگاه ولای خودش را داشته باشد.


کد مطلب: 76255

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/76255/روحیه-مطالبه-گری-دانشجویان-حفظ-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1