کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انقلاب آموزشی در دانشگاه آزاد گچساران

10 آذر 1393 ساعت 9:21


dr-malekzadehرئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران از تحول بزرگ در تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد.
دکتر اسداله ملک زاده گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران توسعه تحصیلات تکمیلی است که با توجه به مهیا بودن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری میسر می باشد.
ملک زاده افزود: با توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور علاوه بر خودکفائی در امر آموزش، مانع از خروج ارز از کشور می شویم.
عضو کمیته انتصابات دانشگاه آزاد استان افزود: متقاضیان ادامه تحصیل که کشورهای سطح پائین را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند با این سیاست در میهن عزیزمان مشغول به ادامه تحصیل می شوند.
ملک زاده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت دانشجویان گچسارانی برای ادامه تحصیل در شهرهای دیگر گفت: این دانشجویان علاوه بر دوری از خانواده، مصائبی مانند اسکان، تردد در جاده ها و تفاوت اقلیم آب و هوائی را تحمل می کنند.
وی اضافه کرد: کارکنان دولت که بخش اعظمی از متقاضیان تحصیلات تکمیلی را تشکیل می دهند نیز با مشکلاتی در امور اداری از قبیل مرخصی و… برخورد می کنند.
ملک زاده ابراز کرد: در واقع یک تحول یا بهتر بگویم انقلاب آموزشی در گچساران در حال وقوع است و در گام بعدی تلاش می کنیم برای تقویت رشته های پزشکی گام برداریم.
عضو کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد استان رشته های جدید دانشگاه را اینچنین برشمرد: ۱۶ رشته در بخش کارشناسی ارشد شامل؛ مهندسی شیمی- جداسازی، مهندسی شیمی- ترمودینامیک و سنتیک، مهندسی شیمی- پدیده های انتقال، مهندسی شیمی- ایمنی و بهداشت و محیط زیست HSE، مهندسی برق- الکترونیک قدرت، مهندسی نفت- حفاری، مهندسی نفت- بهره برداری، مهندسی صنایع- مدیریت سیستم ها و بهره وری، مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرائی، مدیریت صنعتی، حسابداری، فیتوشیمی، روانشناسی عمومی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش شیمی به مجموعه رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گچساران اضافه شد که با احتساب ۶ رشته موجود(زبان و ادبیات فارسی، مهندسی شیمی- طراحی فرآیندها، شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی فیزیک، شیمی تجزیه) به ۲۲ رشته کارشناسی ارشد می رسد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گچساران همچنین افزود: در مبحث دکترای تخصصی، دکترای زبان و ادبیات فارسی به رشته های مجموعه اضافه گردید و در ضمن در زمینه کارشناسی ناپیوسته، رشته های مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید ماشین افزار، مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، مهندسی صنایع شیمیائی و در رشته های کارشناسی پیوسته، رشته های حقوق، مهندسی کامپیوتر- نرم افزار و مهندسی برق به رشته های دانشگاه آزاد گچساران اضافه شد و در کل ۲۴ رشته در مقاطع مختلف به مجموعه اضافه شده است.
وی با اشاره به زیر ساخت های دانشگاه آزاد گچساران گفت: این دانشگاه شامل ۶۰ هکتار فضای آموزشی و رفاهی، آزمایشگاهی و کارگاهی، فرهنگی و ورزشی می باشد که از استانداردهای بالائی در زمینه جذب رشته های جدید برخوردار است.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد استان بیان داشت: هرم هیات علمی دانشگاه آزاد گچساران، استاندارد شاخص نسبت استاد به دانشجو را دارا می باشد و در جهت ایجاد فضای رقابتی از اساتید پروازی به کمک پرواز تهران به گچساران و بالعکس، استفاده خواهند نمود.
ملک زاده افزود: در راستای قطع وابستگی تام به شهریه دانشجویان، تاسیس شرکت های دانش بنیان، ایجاد پارک های علم و فناوری، تجاری سازی طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.


کد مطلب: 75907

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/75907/انقلاب-آموزشی-دانشگاه-آزاد-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1