کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشنهاد معاون استاندار برای تقسیم استان به سه ناحیه

5 آذر 1393 ساعت 14:37


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی برفی استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی برای تبادل و انتقال فرهنگ این استان است.nikeghbali

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، ظهر امروز کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرائی عضو برگزار شد.
در این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جشنواره برفی  در بهمن ۹۳، اظهار کرد: یکی از مقولات که می‌تواند استان کهگیلویه و بویراحمد را در مسیر توسعه قرار دهد، گردشگری است و گردشگری در کوتاه‌ترین زمان ممکن این استان را به توسعه می‌رساند.
نیک‌اقبالی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: این استان آنقدر در بحث گردشگری پتانسیل دارد که برای جذب گردشگر لازم نیست حتماً هتل پنج ستاره ساخته شود بلکه با یک سیاه چادر به راحتی می‌تواند گردشگران را به استان کهگیلویه و بویراحمد سوق داد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله عدالت در تقسیم شهرستان‌ها پرداخت و افزود: گاهی پول‌های که برای حوزه گردشگری در نظر گرفته می‌شود، چنان مانند گوشت قربانی تقسیم می‌کنند که هیچ  فایده برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ندارد.
پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه معتقدم باید استان کهگیلویه و بویراحمد را به چند ناحیه تقسیم کنیم، افزود: برای اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بر مدار توسعه قرار بگیرد و پول‌های که در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شوند تاثیرات خودش را نشان بدهد، لازم است که مشخص کنیم کدام شهرستان قابلیت قطب کشاورزی، قطب گردشگری و یا قطب صنعتی دارد.
وی افزود: این شناسنامه‌ها را باید برای شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تعریف کنیم تا در این صورت بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی رونق بیشتری بگیرند.
این مسئول ارشد کهگیلویه و بویراحمد با بیان مثالی گفت: در دنا ایجاد کارخانه ممکن نیست ولی این شهرستان استعداد زیادی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، بنابراین باید پول‌ها در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت به عدالت تقسیم شوند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: جشنواره ملی برفی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است و مدیران نگاه بخشی و دستگاهی به آن نداشته باشند، بلکه آبروی استان است.
وی اضافه کرد: همه  دستگاه‌ها پای کار بیایند تا آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد حفظ شود و از این طریق تبادل فرهنگی در زمینه‌های مختلف به خوبی انتقال یابد.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره ملی برفی گفت: این جشنواره بهمن ماه امسال در پیست اسکی منطقه کاکان برگزار می‌شود.
محمود باقری با بیان اینکه جشنواره ملی برفی در تقویم سالانه سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این جشنواره در سال‌ گذشته با حضور استان‌های همجوار صورت می‌گرفت و امسال در سطح ملی و با حضور تمام استان‌های کشور انجام می‌گیرد.
وی این جشنواره را فرصتی مناسب برای رونق گردشگری در فصل زمستان دانست و افزود: فصل زمستان که گردشگری رونق کمتری دارد و به تبع آنها هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل‌های استان با کمی درآمد روبرو هستند، جشنواره ملی برفی این امکان را ایجاد می‌کنند تا جاذبه‌های گردشگری زمستانی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری را وظیفه این اداره‌کل دانست و گفت: این رویداد در معرفی آداب و سنت‌ها بومی و فرهنگی مردم استان، موسیقی محلی، صنایع دستی، غذاهای سنتی، معرفی گونه‌های گیاهی و وحشی نقش مهمی ایفا می‌کند.
باقری از مدیران دستگاه‌های فرهنگی خواست تا در کارگروه گردشگری حضور داشته باشند و افزود: گردشگری جزء سه محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل گردشگری با اعتبارات اندکی که دارد نمی‌تواند کار خاصی در این زمینه انجام بدهد و همکاری با این اداره‌کل در زمینه اعتبارات ضروری است.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 75190

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/75190/پیشنهاد-معاون-استاندار-تقسیم-استان-سه-ناحیه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1