کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای عبد‌پور؛ بنی‌صدر شما را هم انتخاب نمی‌کرد

4 آذر 1393 ساعت 11:08


IMG_0492نامه وارده*
حاج آقا عبدپور را اولین بار در فیلم مستند انتخابات شبکه bbc دیدم که به صورت زننده‌ای How are you را تلفظ می‌کرد. بار دوم در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۰ ایشان را دیدم و آنجا بود که متوجه شدم حاج آقا مدتی مدیرکل هم بوده است اما عملکرد ضعیف ایشان سبب گردیده بود که بیشتر مردم این موضوع را ندانند و هم چنین خیلی زود عذرشان خواسته شود به گونه‌ای که کوتاه‌ترین عمر مدیرکلی برای ایشان ثبت گردد.

صحبت‌های حاج آقا در جلسه تودیع جلسه را بیشتر شبیه یک جلسه طنز نموده بود و یک جمله معروف تنها یادگار مدیریت عبدپور از ان دوران بسیار ضعیف می‌باشد: «بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید»
عملکرد ضعیف آقای عبدپور باعث شد وزارت فرهنگ در ‌‌نهایت قید نیروی بومی را بزند و هنوز که هنوز است تبعات آن ناکارآمدی بر پیکر فرهنگ و هنر استان سنگینی نماید. حالا هم ایشان به سخن آمده‌اند و انتقاداتی را متوجه دولت تدبیر و امید نموده‌اند که در جای خود جای تامل و تعمق بسیار دارد.
حاج آقا البته خیلی زود با کُدی که داده‌اند روشن کرده‌اند که ایشان دغدغه مردم را ندارند و بیشتر دنبال مطامع جناحی خود هستند آنجا که خود را نیروی جبهه پایداری معرفی می‌نمایند. زمانی حاج آقا بزرگواری راجع به جبهه پایداری گفته بود «مورچه چیه که کله پاچه‌اش چه باشد».

اما این جریان این روز‌ها در ضعف و نامدیریتی سایر گروه‌های اصولگرا در حال جان گرفتن هستند و بهترین کاسبی را هم درسوءاستفاده از عنوان فتنه می‌دانند.
آقای عبد‌پور مدیران دولت تدبیر و امید را پنج شناسنامه‌ای می‌نامد. شکی نیست که این حرفِ ما و دغدغه ما نیز می‌باشد ولی حاج آقا باید بدانند که این نیروهای پنج شناسنامه‌ای‌‌ همان مدیران به جا مانده از دولت قبل می‌باشند که با آمدن موسی خادمی شناسنامه المثنی گرفتند و خود را اعتدالی معرفی کردند و برخیشان مدعی شدند که روحانی را قبول ندارند اما خادمی را قبول دارند.

و همین دوستان حاج آقا هستند که برای دو روز ماندن به هر کاری دست می‌زنند و به هر کسی التماس می‌کنند و در این میان نیز بیشترین تقصیر بر گردن نماینده اصولگرا و هم جناحی آقای عبدپور یعنی آقای زارع می‌باشد که از این نیرو‌ها حمایت می‌کند.
آقای عبدپور باید بدانند که نیروهای اصیل اصلاح طلب در این دولت چیزی عایدشان نشد و دوستان خود ایشان بیش از هر کس دیگری یا ابقا شدند و یا ارتقاء گرفتند(...).
دغدغهٔ حاج آقا در مورد قوم گرایی را ما هم تحسین می‌کنیم اما یک سوال و آن اینکه حاج آقا پیش‌تر و بویژه در زمان سید مسعود حسینی کجا بودند که اتفاقا اوج قوم گرایی در آن زمان اتفاق افتاد.
جالب است که آقای عبدپور به قولا یک نیروی فرهنگی است و علی رغم ادعایی که دارند تحمل شنیدن سخن یک نیروی مخالف را ندارند و تهدید می‌کنند که حزب الله من بعد اجازه ورود به این افراد به استان را نخواهد داد. اما اولا که حاج آقا باید بدانند استان صاحب دارد و صاحب آن مردمی است که با «نه» قاطع خود در انتخابات ریاست جمهوری به نیروی جبهه پایداری اعلام کردند که ما قیم نمی‌خواهیم و دوم اینکه‌ای کاش حاج آقا که این گونه از نجابت و مدارای دولت تدبیر و امید سوءاستفاده می‌نمایند شجاعت آنرا داشتند تا در مقابل رانت خواری‌های هشت سال نیز می‌ایستادند.

کاش آقای عبدپور یک بار هم از بورسیه‌های علمی غیر قانونی انتقاد می‌کردند و‌ ای کاش حاج آقا به جای انتقام گرفتن به خاطر نداشتن پست، حرف مردم را علیه فسادهای مالی هشت سال گذشته می‌زدند و...
شیخ آیت الله عبدپور به صراحت اعلام کردند که نیروی جبهه پایداری است و همین نشان می‌دهد که قضیه از چه قرار است. او نمونهٔ کوچکی از ... و ... می‌باشد که عزمشان را صرفا جزم کرده‌اند که دولت را زمین گیر نمایند.
البته حاج آقا یک ناراحتی دیگر نیز دارند و آن اینکه برخلاف دوستان پنج شناسنامه‌ای شان در این دولت چیزی به دست نیاوردند که البته در این میان تقصیر بر گردن دولت نیست بلکه اولا: مقصر اصلی‌‌ همان دوست هم جناحی و هم مسلکی حاج آقا می‌باشد که به خاطر فشارهای زیاد آقای زارع حکم مشاورت گرفتند.‌‌

همان دوستی که در زمان مدیرکلی آقای عبدپور در فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیشترین تخریب‌ها را علیه حاج آقا انجام داد و آقای عبدپور در جلسهٔ تودیع شان نیز به همین نکته اشاره کردند و گفت که این آقا برای عزل بنده و جایگزین کردن خودشان «پاشنهٔ در وزیر را از جا در آوردند».
و دلیل دوم عدم استفاده از ایشان ضعف مفرط مدیریتی خودشان بود که مطمئنما آقای بنی صدر هم ایشان را به کار نمی‌گرفت و حتی در دولت ضعیف مهرورزی که هر کسی اراده می‌کرد جایگاهی به دست می‌آورد حاج آقا خیلی زود بدرقه شدند.
آقای عبدپور عزیز: ما دولت بهاری شما را تجربه کرده‌ایم و دیدیم که دوست همیشه بهاری شما چقدر موجب نگرانی مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام گردیدند و حتی سخن از دوستی با اسرائیل بر بان آرودند.

ما مدیریت ضعیف حضرتعالی را نیز تجربه کردیم و ما دغدغه‌های دوستان شما د رمجلس را نیز می‌دانیم و دلواپسیتان برای برگشت به قدرت را درک می‌کنیم، پس خواهشا بگذارید دولت مردمی تدبیر و امید کارش را انجام دهد و به جای اندرزدهی به دولت، کمی دوستانتان را پند دهید که این دولت، دولت ملت و اصلاح طلبان می‌باشد و این همه برای پست و صندلی ریاست خودشان را تحقیر نکنند و آرمان شان را نفروشند و از اصلاح طلبان واقعی یاد بگیرند که در هشت سال گذشته هرگز از آرمان و عقیده‌شان عدول نکردند.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 75009

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/75009/آقای-عبد-پور-بنی-صدر-هم-انتخاب-نمی-کرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1