کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از اما و اگرهای فاضلاب سی‌سخت تا تشکیل پرونده‌های ده‌برآفتاب

30 آبان 1393 ساعت 22:58


پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت با اما و اگرهای مسئولان کهگیلویه و بویراحمد روبرو شد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دنا با حضور نماینده بویراحمد و دنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های اجرائی برگزار شد.DENA
پروژه‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری از جمله پروژه‌های بود که در این نشست بررسی شد و عزت‌الله بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از پروژه‌های این اداره کل و ارائه گزارشی از وضعیت‌ آنها، به زمین بیمارستان شهرستان دنا اشاره و اظهار کرد: ساخت بیمارستان در اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی موانع قانونی دارد و بخشی از زمینی که برای ساخت بیمارستان شهرستان دنا در نظر گرفته شده است در محدوده صیانت از اراضی ملی است و قاعدتاً مشکلات قانونی دارد.
بهشتی‌فرد در ادامه اضافه کرد: در بخشی از این زمین انبوهی از درختان جنگلی است که به لحاظ قانونی واگذاری آن اشکال دارد و پیشنهاد می‌دهم در حدود دو یا سه هزار آن ساختمان بیمارستان احداث و بخش دیگر این زمین که انبوهی از درختان جنگلی است به فضای سبز تبدیل شود.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان جریمه قطع هر درخت ۳۰۰ هزار تومان است و واگذاری زمین‌های باید در شورای عالی جنگل‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود، افزود: مسئولان تلاش کنند که ساخت بیمارستان در این مکان با توجه به محدودیت‌های که وجود دارد، انجام نگیرد و در صورت اصرار باید در شورای عالی جنگل‌ها تصمیم‌گیری شود.
بهشتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دنا در پایین دست این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمیته فنی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تماماً با این موضوع مخالفت کرده است که راه دیگری برای ساخت این پروژه برنامه‌‌ریزی شود.
این مسئول ادامه داد: اگر این تصفیه‌خانه فاضلاب در مکان فعلی ساخته شود، مجبور به قطع ۲۰۰ درخت می‌شویم که بنده برای پاسخگویی به بازرسی آمادگی ندارم.
موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سخنان عزت‌الله بهشتی‌فر، اظهار کرد: نمی‌شود که شهری تصفیه‌خانه فاضلاب نداشته باشد، باید راهی برای انجام پروژه پیدا شود و اگر راهی نیست، آقای بهشتی‌فر از سازمان جنگل‌ها مجوز واگذاری زمین آن را بگیرد.
پژمان نیک‌اقبالی در این‌باره گفت: تنها جایی که اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت امکان‌پذیر است، همین مکانی است که در نظر گرفته شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود به موضوع تل‌سیاه اشاره کرد و گفت: در این منطقه حکم‌های زیادی برای کسانی که به قلع و قمع درختان دست زده‌اند، صادر شده است و با این وجود جلوی فرماندار تجمع کردند.
بهشتی‌فر به پرونده‌های که در منطقه ده برآفتاب تشکیل شده است، اشاره کرد و گفت:در این منطقه برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌درازی می‌کنند به صورت روزانه پرونده تشکیل می‌شود، بطوریکه برخی از آنها الان در بازداشتگاه هستند.
وی گفت: کاری جزء گزارش دادن از دست جنگلبان بر نمی‌آید.

انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 74509

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/74509/اما-اگرهای-فاضلاب-سی-سخت-تشکیل-پرونده-های-ده-برآفتاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1