کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیمانکاری که در زندان مناقصه برنده شد/صورت وضعیت‌های صوری پیمانکاران

28 آبان 1393 ساعت 19:00


رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم هرگونه تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی را گزارش دهند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، علی جمادی  در نشست دفاع از حقوق بیت‌المال اظهار کرد: حفظ اموال دولتی برای پیشگیری از وقوع جرم الزامی است و تعرض به منابع طبیعی نیز هزینه‌بردار است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم هرگونه تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی را گزارش دهند تا دستگاه‌های اجرایی برای صیانت از حقوق بیت‌المال جدی‌تر رفتار کنند.
مختار کوشا، دادستان مرکز استان و دبیر این جلسه نیز اظهار کرد: مصوبات این شورا در حال اجرایی شدن هستند و انتظار داریم سازمان‌ها به جای مچ‌گیری، همکاری کنند تا حقی از بیت‌المال ضایع نشود.
انتقاد از وضعیت قراردادهایی دستگاه‌های دولتی با پیمانکاران
علی کرمی مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از وضعیت قراردادهایی که دستگاه‌های اجرایی استان با پیمانکاران انعقاد می‌کنند، گفت: در یکی از این مناقصه‌ها، پیمانکار در زندان به سر می‌برد ولی در مناقصه برنده شد و این نشان می‌دهد که اصول حاکم بر قراردادها اجرا نشده است.
مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قوانین قراردادها گفت: سوابق پیمانکار باید مشخص شود، تشریفات در مناقصه رعایت شود، مناقصه به صورت عمومی و قانونی برگزار و همچنین قراردادهای بزرگ به متوسط تبدیل نشود تا شرایط قانونی قراردادها عملی شود.
کرمی اظهار کرد: علت تخلف‌ها خود سازمان‌های اجرایی است، زیرا معلوم شده است بعضی پیمانکاران تا جایی که پروژه سود دارد ادامه می‌دهد و وقتی با مشکل رو به رو می‌شود ادعا می‌کند که توانایی ندارم و سازمان به راحتی قرارداد را فسخ می‌کند.
وی با انتقاد از تهیه صورت وضعیت‌های صوری که به نفع پیمانکار تمام می‌شود، تصریح کرد: ۱۹۷ پروژه عمرانی متوقف و یا با تأخیر مواجه شده است و یکی از عوامل این بی‌نظمی ترک اصل تشریفات است که می‌بایست در مناقصه‌ها رعایت می‌شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 74056

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/74056/پیمانکاری-زندان-مناقصه-برنده-صورت-وضعیت-های-صوری-پیمانکاران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1