کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید پرفسور آلمانی از کتابخانه مرکزی یاسوج+ تصویر

27 آبان 1393 ساعت 9:13



پروفسور روبرت ویسباور با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ مرکزی یاسوج بازدید کرد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پروفسور روبرت ویسباور با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ مرکزی یاسوج بازدید کرد.

IMG_2141

پروفسور سرشناس جبر آلمان در این بازدید گفت: مطالعه و کتابخوانی به انسان‌ها کمک می‌کند تا دنیا را از نگاه دیگران ببیند.

ویسباور در ادامه با بیان اینکه با مطالعه دنیا بزرگتر دیده می‌شود، اظهار کرد: چینش و دسته‌بندی کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خوب است و دانش‌آموزان و دانشجویان در این کتابخانه‌ها سخت مطالعه می‌کنند که این نکته بسیار قابل تأمل است.

این پروفسور آلمانی در ادامه اظهارات خود به تشریح وضعیت کتابخانه‌ها و مطالعه در دنیا و ایران پرداخت و گفت: دنیای مجازی و مکتوب در حال رقابت با هم هستند که در نهایت نوشته‌های مکتوب پیروز خواهند شد.

ویسباور گفت: مشوق‌های برای مقاله نویسی، راه‌اندازی کتابخانه سیار و ایستگاه‌های کتاب در اماکن مختلف و عمومی از برنامه‌های خوب برای افزایش سطح مطالعه شهروندان جامعه است که دست‌اندرکاران کتابخانه‌های عمومی به آن توجه کنند.

وی از اجرای برنامه ملی و بین‌المللی معرفی کتاب و شهر کتاب در کشور آلمان سخن به میان آورد و افزود: باید رابطه علاقه و مطالعه در بین جوانان برقرار شود و زمانی که به کتاب خواندن علاقمند شدند آنها را تشویق کنیم.

این پروفسور آلمانی در بخش دیگری از سخنان خود، به مهمان‌نوازی کشور ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در بیرون از ایران که قرار داری او را کشوری شتاب‌زده معرفی می‌کنند، ولی وقتی که به داخل ایران می‌آید از این همه مهمان‌نوازی حیرت زده می‌شوید.

ویسباور ادامه داد: در سال‌های اخیر توریست‌های که از ایران بر می‌گشتند، ابراز خوشحالی می‌کردند. من هم حس خوبی دارم.

زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد رویکرد اصلی این اداره‌کل را ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه را در بین اقشار مختلف عنوان کرد و گفت: حضور پروفسور ویسباور در بین کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ضمن ایجاد انگیزه باعث انتقال تجربیات در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود.

 
این پروفسور آلمانی از بخش کودکان، سالن مطالعه و منابع ذخیره کتاب کتابخانه مرکزی یاسوج دیدن کرد.

در پایان این برنامه از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد کتاب‌های به پروفسور ویسباور اهداء شد.

انتهای پیام/ک



کد مطلب: 73690

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/73690/بازدید-پرفسور-آلمانی-کتابخانه-مرکزی-یاسوج-تصویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1