کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چهارمین همایش نرم افزارهای آزاد استان البرز برگزار شد

26 آبان 1393 ساعت 21:59


همایش نرم افزارهای آزاد استان البرز روز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز چهارمین در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور گسترده قشرهای مختلف جامعه از جمله مسئولین و مدیران بخش خصوصی و دولتی، دانشجویان و اساتید دانشگاهی و فعالان و علاقه مندان حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.
بهنام احمد خان بیگی دبیر چهارمین همایش نرم افزار های آزاد استان البرز اظهار داشت این همایش به همت گروه کاربران لینوکس کرج و با هدف فرهنگ سازی در خصوص استفاده ازنرم افزارهای آزاد متن درراستای شکوفایی خلاقیت، انتقال فناوری، خود اتکایی، و رشد صنعت و استقلال صنعت فناوری اطلاعات مطالبی راارائه دادند. در ادامه فلسفه نرم افزارهای آزاد، کاربرد آن در علوم و صنایع مختلف و همچنین معرفی سیستم عامل گنو لینوکس تشریح شد.

در ادامه نشست، مهندس زمانی معاون اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز در خصوص اهمیت برگزاری اینگونه همایش ها در سطح استان و همچنین سیاست های دولت در خصوص توسعه فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور و برنامه ای راهبردی برای به کارگیری نرم افزارهای آزاد متن اشاره وتاکید داشتند یکی از حوزه هایی که در رشد فناوری اطلاعات و به تبع آن در رشد اقتصادی کشورها تاثیر بسزایی دارد؛ مقوله نرم افزارهای آزاد متن است.

معرفی گروه کاربران لینوکس کرج و فعالیت های آن طی چند سال گذشته از جمله بخش های دیگر این گرد هم آیی بود.
در پایان همایش نیز از فعالان حوزه نرم افزار آزاد متن باز تقدیر و تشکر به عمل آمد.


کد مطلب: 73513

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/73513/چهارمین-همایش-نرم-افزارهای-آزاد-استان-البرز-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1