کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش منطقه‌ای شعر و داستان آیینی «خاک و خورشید»

9 آبان 1393 ساعت 13:16



مرکز آفرینش‌های هنری، شهرستان دزفول پنجمین همایش آیینی خاک و خورشید را برگزار می‌نماید.

در راستای گسترش اهداف بلند مدت این همایش، سعی می‌شود در برنامه‌های جاری به بسطِ موضوعات و شاخه‌های هنری بپردازیم. در سوگواره‌ی پیشِ رو، به یاری پروردگار علاوه بر شعر – در قالب‌های کلاسیک و آزاد – پذیرای نوشته‌های ادبی علاقه‌مندان، در قالب داستانِ کوتاه نیز خواهیم بود.
شرایط همایش :
- از علاقمه‌مندان به شرکت در همایش خاک و خورشید خواهشمندیم آثار خود را صرفا از طریق ایمیل اعلام شده به دبیرخانه ارسال و از فکس، یا پُست کردن خودداری نمایند.
- همچنین داستان نویسان ارجمند، از فرستادن داستان در قالب‌هایی که اصطلاحا مینیمال، فلش فیکشن یا کوتاهِ کوتاه نامیده می‌شوند خودداری کنند، و آثار خود را در قالب داستان کوتاه (کمتر از شش هزار کلمه) ارسال نمایند. امیدواریم در آینده فرصتی فراهم شود که پذیرای دیگر گونه‌‌های داستانی باشیم.
- پیشنهاد می‌شود شاعران گران‌قدر موضوع اشعار خود را محدود به مرثیه‌سرایی نفرمایند و جنبه‌های حماسی و مفاهیم مربوط به روزگار معاصرِ را با الهام از حادثه¬ی بزرگ عاشورا در نظر بگیرند. بهتر این خواهد بود که سعی کنیم به کشف زوایای تازه از حادثه‌ای بپردازیم که منحصر به زمان گذشته و حتی اکنون نیست.
- همایش در گستره استان خوزستان و استان های همجوار (ایلام, لرستان, کهکیلویه و بویر احمد, چهار محال بختیاری, بوشهر ) برگزار می گردد.
- نام و نام خانوادگی و شماره همراه ، به همراه اثر ارسال گردد.
بخش‌های همایش خاک و خورشید:
در هر سه مورد زیر، سه اثر به انتخابِ داوران برگزیده می¬شوند و تندیس همایش، لوح سپاس و جایزه¬ی نقدی را دریافت خواهند کرد. همچنین در هر بخش یک اثر شایسته‌ی تقدیر شناخته خواهد شد، که خالق اثر لوح سپاس و جایزی نقدی را از همایش خاک و خورشید دریافت خواهد کرد:
- بخش شعر کلاسیک
- بخش شعر آزاد
- بخش داستان کوتاه
مهلت ارسال آثار: از زمان دریافت فراخوان تا دهم آذر ماه ۱۳۹۳
زمان برگزاری همایش: پایان آذر ماه ۱۳۹۳
ایمیل همایش برای ارسال اثر: KHAKVAKHORSHID@YAHOO.COM
تلفن دبیرخانه جهت پاسخگویی به سوالات شما: ۴۲۴۲۹۹۴۶-۰۶۱


کد مطلب: 70860

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70860/همایش-منطقه-ای-شعر-داستان-آیینی-خاک-خورشید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1