کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا ورزش را یک ارزش اجتماعی میدانید؟

7 آبان 1393 ساعت 0:17


کیوان سروش مقدم*
کشتی گیران مدال آور و مربیان تیم کشتی فرنگی جوانان استان کهگیلویه وبویر احمد که اخیراً در مسابقات قهرمانی کشور در همدان شرکت کرده بودند، پس از پایان مسابقات، توسط مدیران هم استانی مان، جناب آقای مهندس نیکبخت استاندار محترم  و حاج عبدی افتخاری مدیر کل نام آشنای ورزش و جوانان استان همدان، به نحو شایسته ای مورد تشویق قرار گرفته و به آنان جوایز نقدی اهدا شد. در طول مسابقات و به هنگام پیروزی های ورزشکاران استان، شاهد تشویق های غرورآمیز آقایان مهندس نیک بخت و حاج افتخاری بودیم. در حقیقت ابراز احساسات مدیران همدانی، نشان از تعلق خاطرشان به جوانان استان خود و مسئولیت پذیری در مقابل پیشرفت های کیفی ورزش استان است. این دلبستگی مدیران هم استانی در هر کجای ایران اسلامی، جای تقدیر دارد و مایه مباهات است.
نکته قابل توجهی  که  زمینه نگارش این مطلب شد، علیرغم مشاهده رفتار مسئولانه مدیران استان همدان با ورزشکاران استان، ملاحظه بی توجهی مسئولان اجرائی استان با این موفقیت ها است.
سؤال:
آیا مسئولان استان حاضرند همچون همتایان همدانی خود، حداقلی از وقت شان را هزینه ورزش و ورزشکاران نمایند؟
چرا مسئولین اجرایی استان به این قهرمانان توجه نمی کنند؟
آیا مسئولین استان می توانند امکانات ورزش کشتی، کلاس های آموزشی و اردوهای خارج از استان را برای جوانان، فراهم نمائید؟
آیا سرمایه گذاری در زیر ساخت های کشتی را داریم؟
جایگاه پیشکسوتان کشتی در برنامه ریزی های مدیریت ورزش استان قابل تصور است؟
قهرمان پروری و صیانت از جایگاه قهرمانان کشتی را مهم می دانیم؟
آیا می دانید که ورزش در بسیاری از کشورهای صاحب سبک، به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار دارد؟
نگاه مسئولین استان از اصل ورزش، سیاسی است، سنتی است یا علمی است؟
آنچه در نحوه انتخاب برخی از مسئولین ورزش استان و شهرستان ها مشاهده کردیم، جواب سؤال آخر را خود و مردم بود، لااقل بقیه سؤالات را مرور نمائید. قطعا این توقع بی جایی نیست  که از استاندار محترم استانمان بخواهیم همچون استاندار همدان، آستین همت را بالا بزنند و به یاری ورزش کشتی استان که ورزش اول مملکت می باشد، اهتمام نمایند. حال که اعضاء هیأت کشتی استان که متشکل ازتوانمند ترین افراد صاحب تخصص وتعهد کشتی هستند و به دلیل عدم امکانات مالی در شرایط فعلی شرمنده قهرمانان مدال آور و مربیان زحمتکش آنها شده اند، ضرورت دارد دست سخاوت و مدبرانه خود را در دستان پهلوانان کشتی گذاشته و افق روشنی را برای جوانان استان ترسیم نمایند.
مدیر اجرایی استان بدانند که، بدهی های مالی مدیریت قبل و همچنین نیاز به تأمین بودجه ای حداقل معادل یکصد میلیون تومان که بتوان قهرمانی ها را تداوم و جایگاه های واقعی جوانان استان را در ردبندی های کشوری و ملی تثبیت نمود،بخشی از مهمترین دغدغه های مرد اول کشتی استان است. با اینکه برنامه های جامع و تخصصی از طرف هیئت کشتی استان ارائه شده لیکن تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب این هیئت واریز شده است.
در هر حال جامعه ورزش و بخصوص اهالی کشتی استان همچنان در انتظار اقدام ارزشمند استاندار محترم استان در تشویق این قهرمانان، مربیان زحمت کش و همچنین حمایت از ورزش کشتی استان می باشند.


کد مطلب: 70592

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70592/آیا-ورزش-یک-ارزش-اجتماعی-میدانید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1