کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه برگزار شد

6 آبان 1393 ساعت 23:54


نشست انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
سید کرامت‌الله کریمی فرماندار شهرستان، در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی که با حضور قربانی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در فرمانداری دهدشت برگزار شده بود، اظهار داشت: بنا به مصداق عمیق فرهنگی و با توجه به در پیش بودن هفته کتاب گرد هم آمدیم تا به تشریح عملکرد یک ساله در یک هفته بپردازیم.
فرماندار کهگیلویه با تأکید بر لزوم کاربردی شدن جلسات، بی‌برنامگی در برخی نشست‌ها و پرداختن اورژانسی به موضوع جلسات را یک عیب و معضل در جامعه خواند و افزود: برای اینکه هر جلسه‌ای خروجی بهتری داشته باشد لازم است از یک ماه قبل از هفته بزرگداشت یا مناسبت خاص جلسه پیرامون موضوع برگزار و به خوبی برنامه‌ریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در جلسات مختلف بر این مبحث تأکید داشته و دارم که نشست‌ها نمادین نباشد، بلکه خروجی داشته و کاربردی باشد، اضافه کرد: انتظار می‌رود اعضای جلسه ضمن داشتن برنامه مدون برای حوزه مرتبط با آمادگی و همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد در جلسات حضور یابند.
فرماندار کهگیلویه، عدم حضور تعدادی از اعضای انجمن در طول جلسات متمادی را یادآور شد و با بیان اینکه متولیان تصمیم‌سازی در ساختار کتابخانه در بسیاری از جلسات غیبت دارند، تأکید کرد: باید تکلیف این اعضا روشن شود.
کریمی با اشاره به عدم اجرای مصوبات نشست انجمن کتابخانه عمومی کهگیلویه بیان کرد: مصوباتی در نشست‌های گذشته مقرر شده که کاربرد عینی دارد.
وی، شرایط فعلی کتابخانه‌های شهرستان را فاقد برونداد علمی خواند و تصریح کرد: به جای افزایش عناوین کتاب‌های موجود و توجه کمی به حجم کتاب‌‌ها بر روی کیفیت مطالب و محتوای کتاب تمرکز شود.
سید کرامت الله کریمی فرماندار کهگیلویه، در پایان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این نشست با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر اظهار کرد: در راستای انجام اقدامات فرهنگی، فضای عمومی کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به شکل قابل توجهی در نمود محرم نقش بسزایی داشته باشد.
قربانی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی داشته باشیم نیاز به حمایت همه ادارات داریم.


کد مطلب: 70589

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70589/انجمن-کتابخانه-های-عمومی-کهگیلویه-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1