کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیران استان با قوانین مالی آشنایی ندارند

6 آبان 1393 ساعت 18:06


رئیس خزانه معین کهگیلویه و بویراحمد عدم آشنایی مدیران با قوانین مالی را مهمترین چالش پیش روی ذیحسابان عنوان کرد.aram
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، غضنفر آرام بعدازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان گفت: نظارت و کنترل در اجرا و مصرف بودجه امری بسیار مهم و اساسی است و ذیحسابان وظیفه پاکسازی و آماده سازی مسیر برای دستگاههای نظارتی را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: کار ذیحسابان برای مصرف بهینه اعتبارات در دستگاههای اجرایی بسیار مهم است و این مهم باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
آرام اظهار داشت: عدم همکاری دستگاهها برای ارائه تجهیزات و تأمین نیروی انسانی در واحدهای ذیحسابی و نبود وحدت رویه در نگهداری و حفظ اسناد مالی از جمله چالشهای پیش روی ذیحسابان است.
رئیس خزانه معین کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابلاغ اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای در پایان سال از دیگر مشکلات حوزه ذیحسابی است که با توجه به انجام نگرفتن کارها دغدغه ها و مشکلاتی را برای ذیحسابان بوجود می آورد.
وی بیان داشت: این مشکل با تصویب طرح حذف سال مالی اعتبارات عمرانی در مجلس مرتفع خواهد شد.
آرام بیان کرد: برخی از رسیدگی های دیوان محاسبات و دستگاههای نظارتی نیز بعد از دو یا چند سال انجام می شود که با توجه به جابجایی ذیحسابان و عدم دسترسی به اسناد و مدارک مشکلاتی را برای پاسخگویی به موقع و مناسب به دستگاههای نظارتی بوجود می آورد.
وی بر رفع این مشکلات و کمبود ها از سوی دستگاههای اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولان و متولیان تدابیری را برای رفع این مشکلات اتخاذ کنند.
در این نشست همچین برخی از ذیحسابان به بیان پاره ای از مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و راهکارهایی در این زمینه ارائه دادند.


کد مطلب: 70573

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70573/مدیران-استان-قوانین-مالی-آشنایی-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1