کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام دکتر محمدرضا عارف خوانده شد

3 آبان 1393 ساعت 8:43


arefدکتر محمدرضا عارف پیامی را به دومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد فرستاد.
در بخشی از پیام وی آمده است: انجمن اسلامی معلمان یکی از مهم‌ترین تشکلهای قانونی و مدنی است که می‌تواند سهم بسیار مهمی در اصلاح نظام آموزشی کشور بر عهده داشته باشد.
پیام دکتر عارف به دومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد
متن کامل پیام در پی می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
با درود و سلام به پیامبر عشق و معرفت حضرت محمد این عبدالله (ص) و اهل بیت طاهرینش و گرامی داشت آغاز ماه محرم، ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که الهام بخش همه آزادگان و عدالت خواهان و شهیدان شاهدی است که عزتمندی و استقلال را در سایه جمهوری اسلامی برای ملت سرافراز ایران به ارمغان آورده‌اند ارج می‌نهیم. لازم می‌دانم آغاز سال تحصیلی جدید را به همه معلمان عزیز که در همه شرایط و مقاطع حساس در بیدار کردن جامعه و ایجاد تحرک برای تغییر و تحول در همه عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی داشته و دارند تبریک بگویم.
همنشینی و هم اندیشی شما عزیزان در انجمن اسلامی معلمان امری مبارک است بخصوص در این موقعیت حساس که ایران اسلامی بیش از هر زمان به همدلی و همراهی نیروهایی که انقلاب را گرامی می‌دارند و ارزشهای آن را پاس می‌دارند، نیاز دارد. امروز باید تلاش و سعی وافر همه فرهیختگان فارغ از هر نوع گرایش و نظری ارتقاء سطح معرفت و دانش جامعه باشد.
چرا که در غیر این صورت کویر فقر فرهنگی و عدم آگاهی اجتماعی در سایه نزاعهای گوناگون و متنوع آرام آرام گستره خویش را به همه بوستهان‌ها و تفرجگاههای روحی و فکری جامعه می‌رساند و باعث خواهد شد تا ترنم و طراوت مورد انتظار در حریق خود افروخته از بین برود. ارتقا و اعتلای کشور و انقلاب اسلامی از مسیر اصلاح طلبی امری ممکن و مسلم است. نتیجه ترویج گفتمان اصلاح طلبی نظارت مردم و مشارکت آنان در همه امور است که از مسیرهای شناخته شده قانونی و مدنی می‌سر است.
انجمن اسلامی معلمان هم بدلیل قدمت و اصالت خود و هم به دلیل اینکه توسط والا‌ترین انسانهای جامعه یعنی» معلمان» هویت می‌یابد و هم به این دلیل که تربیت آینده سازان ایران عزیز را عهده دار است و مهم‌ترین نقش را در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش و حاکمیت نظام جدید تعلیم و تربیت می‌تواند بعهده بگیرد یکی از مهم‌ترین تشکلهای قانونی و مدنی است که می‌تواند سهم بسیار مهمی در اصلاح نظام آموزشی کشور بر عهده داشته یاشد. این مهم همت و تلاش نیروهای دلسوز کشور نظیر شما عزیزان را می‌طلبد.
من نیز بعنوان معلمی کوچک و عضوی از دریای خروشان مردم و جریان اصیل اصلاح طلبی، همراه شما خواهم بود. امید دارم شاهد گسترش هرچه بیشتر فعالیتهای مسئولانه و جمعی تشکل‌ها و احزابی که همواره در مسیر ارزشهای انقلاب و صلاح و اصلاح امور حرکت کرده‌اند، باشیم.
طرح مباحث مبتلابه جامعه و گفتگو در باره آن‌ها و یافتن راههای منطقی‌تر و بهتر بسوی اهداف والای انقلاب اسلامی که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، مردمسالاری دینی است و فراهم آوردن فضای امن و آزاد برای مشارکت همه آنانکه به سربلندی ایران و برخورداری معنوی و مادی ملت می‌اندیشند، از اولویتهایی است که ملت و دولت و همه جریانهای فعال و مسئولیت‌شناس سیاسی باید به آن اهتمام ورزند. توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستارم.
محمد رضا عارف


کد مطلب: 70096

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70096/پیام-دکتر-محمدرضا-عارف-خوانده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1