کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظام اداری در کهگیلویه و بویراحمد مریض است

1 آبان 1393 ساعت 14:45


عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به لحاظ سلامت اداری رتبه پایینی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، محمدجلال انصاری‌نیا پیش از ظهر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کشور ایران به لحاظ سلامت اداری وضعیت مطلوبی ندارد.
عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشورهای دانمارک، زلاندنو، فنلاند، سوئد، هلند و استرالیا کشورهایی هستند که دارای رتبه ممتاز در سلامت اداری هستند.
وی افزود: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سلامت اداری رتبه پایینی نسبت به استان‌های کشور دارد که این ناکارآمدی و ناسالم بودن ادارات، فرهنگی و ریشه در گذشته دارد.
انصاری‌نیا عدم توسعه کهگیلویه و بویراحمد را از علل اصلی ناکارآمدی نظام اداری دانست و تصریح کرد: عدم توسعه استان باعث عدم توانایی در برنامه‌ریزی و هدایت منابع جهت تحقق اهداف توسعه می‌شود.
عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استمرار نظام قبیله‌ای در قالب نظام تاراج، ناکارآمدی سازمان‌های دولتی، عدم نظم و انضباط اداری، نظام آموزشی فاقد کیفیت، معضلات فرهنگی، عدم وجود برنامه توسعه جامعه مورد توافق و بیکاری از جمله‌ چالش‌های عمده پایین بودن سلامت نظام اداری در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه براساس آمار کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رعایت نظم و انضباط اداری رتبه مناسبی در کشور ندارد، اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق و آداب دینی در ادارات استان باید اصلاح شود.
انصاری نیا عنوان کرد: اصلاح ساختار اداری از طریق سالم‌سازی ادارات باید مورد توجه مسئولین ارشد استانی قرار گیرد.
عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیکاری معضل بزرگی در این استان است، یادآور شد: استخدام افراد در ادارات دولتی باید از طریق آزمون و گزینش توسط افراد متعهد و مستقل صورت گیرد که کاهش اتلاف وقت مردم، مسئولین و افزایش رضایت عمومی از پیامدهای مفید و فوری استخدام از طریق آزمون و گزینش است.
وی عدم دخالت گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران را از عوامل مهم در افزایش سلامت نظام اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: تقویت اعتقادات مذهبی، دینی و وجدانی، اصلاح و بهسازی نظام اداری و اصلاح و بازبینی نظام‌ها از دیگر عوامل کاهش فساد اداری است.
انتهای پیام/بهنیازاده


کد مطلب: 69957

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/69957/نظام-اداری-کهگیلویه-بویراحمد-مریض

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1