کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگاه آموزشی سلامت زنان در گچساران برگزار شد

30 مهر 1393 ساعت 21:32


مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: کارگاه آموزشی با موضوع سلامت زنان برای بانوان دانشجو و دواطلبان هلال احمر این شهرستان برگزار شد.
ستار اسدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گچساران اظهار کرد: امروز و به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سبا «هفته سلامت بانوان ایرانی» ۲۴ الی ۳۰ مهر ماه و اطلاع‌رسانی در زمینه اولویت‌های سلامت زنان کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های شایع زنان در سلامت روانی آن‌ها در سالن شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
وی ابراز کرد: در این کلاس آموزشی جمعی از دانشجویان، رابطان بهداشتی و داوطلبان جمعیت هلال احمر برگزار شد.
اسدپور ادامه داد: سولماز چراغی مسئول برنامه سلامت باروری شبکه بهداشت و درمان گچساران به ارائه مطالبی علمی و آموزشی در این زمینه پرداخت.
سلامت زنان، سلامت نسل‌ها
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در این کلاس آموزشی در زمینه دو سرطان شایع زنان شامل سرطان گردن رحم و سرطان پستان و عوامل خطر آن آموزش‌هایی ارائه شد.
اسدپور خاطرنشان کرد: سلامت زنان به معنای برخورداری از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی با توجه به ویژگی‌های آن‌ها در مراحل مختلف زندگی است.
مسئول برنامه سلامت باروری شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در زمینه با تأکید بر اهمیت انجام تست پاپ‌اسمیر اظهار کرد: گروه هدف این تست زنان ۲۰ الی ۶۵ ساله یک بار ازدواج کرده می‌باشند.
سولماز چراغی افزود: این تست، یک تست ساده، بدون درد و قابل اعتماد است.
وی با بیان این‌که تست پاپ‌اسمیر در راستای شناسایی سلول‌های غیر طبیعی انجام می‌شود، افزود: سرطان پستان دومین علت مرگ بر اثر سرطان‌ها در زنان بوده و تشخیص آن از روش‌هایی از جمله خودآزمایی سینه و معاینه بالینی توسط پزشک، ماما و ماموگرافی صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 69858

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/69858/کارگاه-آموزشی-سلامت-زنان-گچساران-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1