کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راز ابقاء و ارتقاء برخی مدیران چیست؟

28 مهر 1393 ساعت 14:57


نوری عبدالهی*
یکی از مخاطبان کبنانیوز متن زیر را برای این پایگاه اطلاع رسانی ارسال نموده که عیناً انتشار داده می‌شود.
ostan
چند مدت پیش با ابو قراضه‌ی خود و با سختی پیچ‌های آب حیات را به قصد یاسوج بالا می آمدم و هزار رحمت و مغفرت هم به درگذشتگان همه کسانی که این جاده مالرو را پگیری کردن و به اینجا رساندن فرستادم و البته به حوادثی فکر می کردم که در انتظار این جاده ی غیر استاندارد می باشد. در انتهای همان پیچ ها و نزدیک همان پلی که سال گذشته آن اتفاق ناگوار افتاد و یکی از جوانان استان در برف گرفتار شد و از دنیا رفت ،خودروی با عظمت و دوکابینه ای که لوگوی استانداری را بر روی خود داشت جلب توجه می نمود. خودرویی که در تعریف ادرای بایستی در مواقع مشکل به داد مردم برسد و و به قولا خودروی خدمت است . ولی در آن عصر پاییزیِ دلگیر تنها مشکل آقای مدیرکل حال زار پسر بچه اش بود که پیچ های آب حیات اصطلاحا بد ماشینش کرده بود و داشت کنار جاده ........
موارد این چنینی زیاد است اما نکته جالب در این مورد مدیر محترمی بود که با همان کت و شلوار مدیرکلی پشت فرمان نشسته بود و به احتمالا به ریش همه ی ما می خندید و حالا هم می خندد که رسانه ها بیکارند که این چیزها را می نویسند.
مدیر محترمی که به لطف شعار اعتدال و ظاهرا با برخی پادرمیانی بزرگان قومی نه تنها از مسئولیت قبلی اش که از دولت مهرورز گرفته شده بود عزل نگردید که اتفاقا ارتقاء هم گرفت.
در ابقاء و ارتقاء و انتصابات معمولا اصول و منطق روشنی وجود ندارد و مسائل دیگری که همه می دانیم شان و نیازی به تکرارشان نیست دخیل هستند. و اینگونه است که هر کس میلش می کشد و از هر نهادی و با هر سابقه ای دنبال مدیریت و بعضا انتقال به مجموعه استانداری می باشد.
اینک نیز وقتی در راهروهای استانداری قدم می زنی و به اتاق های خدمت سرک می کشی کارمندان محترمی را می بینی که یا در حال کامنت گذاشتن در سایت های استان هستند و یا در واتس آپ تشریف دارند و یا در بهترین حالت در حال بحث پیرامون اضافه کار هستند. و جالب آنکه اکثرا نیز در سابقه ی کاریشان فرمانداری و مدیرکلی دیده می شود و حال چرا به صورت اصولی و علمی از این نیروها استفاده نمی شود و برگشت دادن آنها مثلا به آموزش و پرورش و استفاده از معلمی آنها چه مشکل قانونی دارد را باید از آقای محنایی و محمدی تبار جویا شد. و البته نکته غم انگیز این وضعیت جوانان بیکار و هزینه ای داده ای است که هر روز باید بالا و پایین استانداری را بروند و ببینند که نامه اش باز روی کی پاراف شده است.
همزمان با پیروزی دکتر روحانی در جامعه امیدواری های زیادی به وجود آمد و انتظار می رفت حداقل در عرصه ی مدیریتی سر و وضعی به امور داده شود و مدیرانی که به قول آقای روحانی مملکت را به این روز انداخته اند تشریف ببرند ولی متاسفانه در این دولت و در این بخش هیچ اراده ای برای تحقق خواست مردم وجود ندارد و گاهی در خود مجموعه استاندار یرخی دوستان کار که نمی کنند هیچ، تازه به قول دکتر چمن زبان شکرشان خیلی هم کوتاه است.
مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، بهزیستی، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی، رئیس جهاد دانشگاهی، حج و زیارت،حفاظت محیط زیست، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی، شرکت آب منطقه ای، نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس، هواشناسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امور بحران استانداری، مدیرکل اداری و مالی استانداری، بسیاری از ادرات شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و ... با خیال راحت با همان سیاست سابق بر جای خود جا خوش کرده اند و درد آور آن که این مدیران در طول سال های قبل نه تنها توفیق کاری و موفقیتی نداشته اند که اتفاقا دوران صدارتشان از ضعیف ترین دوران ها بوده است.
حال شما خود جواب بدهید به راستی راز این ابقاء و ارتقاء که سهم عزیزان می شود ولی نیروهای فعال ستاد دکتر روحانی از آن بی نصیبند چیست؟
 


کد مطلب: 69357

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/69357/راز-ابقاء-ارتقاء-برخی-مدیران-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1