کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبریک هفته تربیت بدنی و روز ورزش

27 مهر 1393 ساعت 8:08


IMG_0360به مناسبت هفته تربیت بدنی، رئیس ورزش و جوانان گچساران در نامه ای به تشریح نقش ورزش در برون رفت از مسائل اجتماعی پرداخته است.
متن کامل این نامه به این شرح است؛
به نام خدا
ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروز دارد. ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
اثرات مثبت ورزش نه تنها بر سلامت جسم، که بر روح و روان نیز به اثبات رسیده و با روحیه بالا و اندیشه قوی است که می توان بر انواع مشکلات و ناملایمات زندگی فائق آمد و از طرفی دیگر اگر انسان، جامعه و زندگی سالم را هدف اصلی توسعه پایدار بدانیم در این صورت، ورزش را باید محور و زیربنای سالم سازی جامعه و پایدار ترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیبهای اخلاقی و اجتماعی قلمداد کرد.
فراتر از این تعاریف، ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک پدیده تربیتی سازنده، مفید در غنای فرهنگی جامعه حائز اهمیت است و براین اساس ورزش وسیله ای برای رشد وجودی و کمال انسان و عامل همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ ها و ارزش ها محسوب می شود.
از این منظر ورزش هیچگاه محدود به زمان، مکان، جنس و سن نبوده و باید شرایطی فراهم شود تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش و پیروی از سخن رهبر فرزانه انقلاب در بخش ورزش همگانی، این مهم به عنوان یک اصل و نیاز اساسی مورد اهتمام همه خانواده ها و تک تک اقشار جامعه قرار گیرد. ۲۶مهر ماه تا ۲آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
این هفته فرصت ارزشمندی برای آشنایی بیشتر جامعه با موضوع ورزش و زمینه مناسبی برای تبیین اهمیت و آثار آن در ابعاد فردی و اجتماعی است. اینجانب فرارسیدن هفته تربیت بدنی را به عموم مردم خصوصاً عموم ورزشکاران، جامعه ورزش شهرستان به ویژه پیشکسوتان و قهرمانان و همچنین کارکنان اداره ورزش و امور جوانان و تربیت بدنی آموزش و پرورش و تربیت بدنی بسیج سپاه پاسداران و همچنین امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و تمام کسانی که در پیش برد ورزش شهرستان سهمی را به عهده دارند تبریک عرض می نمایم.
بی شک ورزش شهرستان با توجه به ظرفیت ها و سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده از زمینه های بسیار خوبی برای رشد و تعالی بیشتر برخوردار است و با برنامه ریزی های مناسب و انجام سرمایه گذاری و حمایتهای لازم از طرف مسئولین ارشد، می توان شاهد حضور پررنگ و درخشش بیشتر ورزشکاران غیور شهرستان هم در بخش آقایان و هم بانوان در عرصه رقابتهای ملی و بین المللی بود. توفیق و سربلندی جامعه ورزش شهرستان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.
اسماعیل حسینی
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گچساران
به گزارش کبنانیوز؛ هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.


کد مطلب: 69101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/69101/تبریک-هفته-تربیت-بدنی-روز-ورزش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1