کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نکات مهم در مورد کنترل فشار خون

24 مهر 1393 ساعت 13:05


متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: در ارتباط با بیماری های قلبی، مهم ترین مسئله ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد، به طور شایع با آن مواجه هستیم، بیماری فشارخون است، که تشخیص به موقع این بیماری و مراجعه به پزشک در مراحل ابتدایی، در درمان بیماری فشارخون تاثیر فراوانی دارد.albourzi
دکتر زهرا البرزی با اشاره به اینکه فشارخون یک بیماری خیلی ساده است، افزود: تشخیص فشارخون و درمان آن، نیز آسان است.
دکتر البرزی با توجه به اینکه  متاسفانه بیماران برای تشخیص بیماری فشارخون، کمتر مراجعه می کنند، تاکید کرد: در تعدادی از بیماران حتی بعد از تشخیص این بیماری نیز درمان لازم انجام نمی شود و همچنین توصیه های غذایی برای کنترل بهتر فشارخون را نیز جدی نمی گیرند!و اینگونه چند سال بعد مراجعه می کنند که بیماری، اثرات بد خود را بر بدن فرد گذاشته و دیگر قابل برگشت نیز نخواهد بود.
مساله بسیار مهم و مورد تاکید ما این است که مردم حتما جهت تشخیص فشار خون در مراحل ابتدایی و پایین تر حتما مراجعات "مکرر" داشته باشند و زمانی که " تشخیص" داشته شد حتما از طریق متخصص قلب پیگیری صورت گیرد.
مصرف نمک اثرات دارویی را خنثی می کند
متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه متاسفانه در این استان" توصیه های بهداشتی درمانی" آنگونه که نیاز است، "جدی" گرفته نمی شود، تاکید کرد: یکی از توصیه های مهم «توجه به رژیم غذایی» فرد است.
هشدار داد: مصرف نمک و رژیم غذایی پرچرب از جمله مواردی است، که درمان فشارخون را با مشکل مواجه  نوده و حتی در بسیاری از اوقات، "مصرف نمک"، اثرات دارویی را  نیز خنثی می کند.
دکتر البرزی در ادامه به مردم، توصیه نمود: اگر تشخیص پزشک متخصص "بیماری قلبی، خصوصا فشار خون" بودده، برای سلامت بهتر قلب، حتما داروها را مرتب مصرف کنید و کاهش مصرف نمک را در رژیم غذایی خود، جدی بگیرید.
برنامه ورزشی منظم و تحرک در برنامه روزانه
وی در ادامه پیشنهاد داد: حداقل چهار و پنج روز در هفته، برنامه ورزشی منظم و تحرک را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
دکتر البرزی در پایان با بیان اینکه اضطراب، استرس و ناآرامی ها در زندگی روزانه همه ی افراد دیده می شود، خاطر نشان کرد: اگر همه ی این ها کنترل شوند، قطعا زندگی و "قلب" سالمی خواهیم داشت.


کد مطلب: 68825

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/68825/نکات-مهم-مورد-کنترل-فشار-خون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1