کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمک میلیاردی خیرین به دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج

18 مهر 1393 ساعت 13:44


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته و برای اولین بار ۳۵ پزشک متخصص جذب کردیم که آنها در مناطق مختلف استان مشغول فعالیت می‌شوند.
chman-kebna
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رضا چمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نظام سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با موفقیت در حال برگزاری است که در مدت اجرای این طرح حدود ۳۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند.
زایمان‌های طبیعی و سزارین به تفکیک آمار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت و بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نظام سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و ۲۵۳ زایمان طبیعی و دو هزار و ۲۲۷ زایمان سزارین صورت گرفت که در زمینه زایمان سزارینی نسبت به سال گذشته ۵ درصد در این استان کاهش داشتیم.
جذب ۳۵ پزشک متخصص برای استان کهگیلویه و بویراحمد
چمن به موضوع به‌کارگیری پزشکان متخصص در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و متذکر شد: با پیگیری و تلاش‌های زیادی که صورت گرفت، ۳۵ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف جذب کردیم و آنها در مناطق مختلف که با کمبود پزشک متخصص روبرو بودند، مشغول به خدمت می‌شوند.
وی گفت: بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر بیمار از خدمات درمانی در کلینیک‌ها استفاده کردند.
این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به همایش مجمع خیرین سلامت در یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: سومین کارگروه مشورتی بهداشت و درمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره خیرین سلامت شیراز برگزار شد و در این نشست مجمع خیرین سلامت شیراز به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند.
چمن با اشاره به سخنان آیت‌الله ملک حسینی، گفت: ایشان بر توسعه و تقویت حوزه بهداشت و درمان  استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت کمی و کیفی بسیار تاکید دارند و در نشست خیرین سلامت پیرامون این مسئله صحبت‌های زیادی انجام گرفت.
وی در پایان بیان کرد: دومین همایش خیرین سلامت آذرماه در یاسوج برگزار می‌شود.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 67692

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/67692/کمک-میلیاردی-خیرین-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1