کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقادات بی پرده زینل زاده از ساخت و سازهای غیرقانونی در گچساران/شوراها دید انتخاباتی به مسائل شهری دارند

2 مهر 1393 ساعت 18:58


شهردار شهر دوگنبدان گفت: تا زمانی که شوراها بدون هیچ حرص و پرسی می‌توانند شهردار‌ها را کنار بگذارند، دخالت آنها در کار شهرداری‌ها قابل انکار نیست.

*شوراها بدون حرص و پرسی شهردار را کنار می‌گذارند/ اعضای شورا به فکر آینده خود هستندOSTAN.shahrdaran
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، اردلان زینل‌زاده عصر امروز در نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای شوراهای اسلامی و شهرداران به جهت اینکه هر دو نهاد به وظایف و اختیارات خود آشنایی بیشتری پیدا کنند، بسیار ضروری است.
شهردار دوگنبدان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه عدم آشنایی کافی به وظایف هر دو نهاد مردمی شورا و شهرداری تا حدودی مشکلاتی را بوجود آورده است، تصریح کرد: بنده نوعی هیچ دلبستگی به صندلی و پست‌ها ندارم، ولی دخالت شوراها در کار شهرداری قابل انکار نیست، چرا که اعضای شورا به پشت سر خود نگاه می‌کنند و به دنبال پیروزی در انتخابات دوره بعدی شوراها هستند.
زینل‌زاده گفت: تا زمانی که شوراها بدون هیچ حرص و پرسی می‌توانند شهردار‌ها را کنار بگذارند، دخالت آنها در کار شهرداری‌ها محرز است.
وی خطاب به شهرداران گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و در انجام کارهای نباید به این فکر کنیم که چه کسی پشت سر ما هست، بلکه با توجیه اعضای شوراهای اسلامی شهر کارها را رو به جلو ببریم.

*ابزاری برای برخورد با ادارات نداریم/ اداراتی که ساخت و سازهای خود را به غیربومی‌ها دادند


زینل‌زاده گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی برخی ادارات و مردم تا حدودی شهرداری دوگنبدان را با مشکلاتی روبرو کرده است.
وی اضافه کرد: تکلیف شهرداری با ساخت و سازهای غیرقانونی توسط افراد عادی در اطراف شهر مشخص است ولی برخی اداراتی که در ملک‌های خود شروع به ساخت و ساز می‌کنند، شهرداری دوگنبدان در برخورد با آنها دستش بسته است.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه برای برخی از این ساخت و سازها حکم تخریب صادر شد، افزود: بلافاصله این ادارات شروع به ایجاد فضای سبز می‌کنند که متأسفانه در برخورد با این نوع رفتارها و فعالیت‌های غیرقانونی شهرداری هیچ کاری نمی‌تواند، انجام بدهد.
زینل‌زاده از تحویل ساخت و سازهای اداره‌ای در دوگنبدان به غیربومی‌ها خبر داد و تصریح کرد: اگر افرادی در ساخت و ساز از قوانین و مقررات عدول کردند آنها را به کمیسیون ۱۰۰ معرفی می‌کنیم ولی در برخورد با ادارات هیچ ابزاری نداریم.
وی بیان کرد: دستگاه‌هایی خدمات رسان عوارض نوسازی خود را به شهرداری‌ها پرداخت کنند.
شهردار دوگنبدان یادآور شد: حضور و مشارکت در کارهای فرهنگی در سطح شهر از اولویت‌های این شهرداری است که در همین راستا جشن‌های از جمله نیمه‌شعبان و دهه فجر را با حضور هنرمندان بومی و گاهی هم خارج از استان برگزار کردیم.
وی افزود: کارهای فرهنگی نیاز مردم است که شهرداری دوگنبدان کما فی سابق به این کار ادامه می‌دهد.

* عدم تعریف منابع پایدار

این مسئول شهری یکی از مشکلات شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را عدم تعریف منابع پایدار عنوان کرد و گفت: ایجاد منابع مالی پایدار بهترین عملکرد برای یک شهردار محسوب می‌شود و شهرداران شهرهای بزرگ اگر موفقیت‌های را به دست آوردند به دلیل این است که با ایجاد منابع مالی از مشکلات مالی عبور کرده‌اند.

*حقوق من و راننده‌ام برابر است

زینل‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حقوقی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و افزود: وضعیت حقوقی شهرداران در حد بسیار پایینی هستند، بطوریکه من و راننده‌ام به یک اندازه حقوق می‌گیریم.
وی با بیان اینکه باید در این خصوص چاره‌‌ای اندیشیده شود، افزود: بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم ولی حقوقم با راننده و سایر کارمندهای شهرداری در یک حد و اندازه است.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 65203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/65203/انتقادات-بی-پرده-زینل-زاده-ساخت-سازهای-غیرقانونی-گچساران-شوراها-دید-انتخاباتی-مسائل-شهری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1