کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فاصله علوم‌پزشکی یاسوج با متوسط کشوری در چیست؟

1 مهر 1393 ساعت 10:07


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پذیریش دانشجو و ظرفیت‌های آموزش باید تعادل برقرار شود، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ازای هر 15 دانشجو یک عضو هئیت علمی دارد که با شاخص متوسط کشوری فاصله دارد.

chman-kebna
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رضا چمن صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: فضای دانشجویی و دانشگاه باید امید و نشاط را به جامعه انتقال دهد که این رویه هم‌اکنون در دانشگاه‌ها وجود دارد.

* اختصاص 500 میلیون تومان برای تجهیز خوابگاه‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم تعامل بین ظرفیت پذیریش دانشجو و توسعه خوابگاه‌ها دانشگاه‌ها را با مشکلاتی روبرو کرده است، گفت: امسال 500 میلیون تومان به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این مبلغ در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه هزینه شد.
چمن ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بحث خوابگاه‌ها با مشکلات حداقلی مواجه که با در نظر گرفتن خوابگاه خودگران این مشکل را رفع کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به تشریح دستاوردهای حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و بیان کرد: سه خوابگاه ویژه دانشجویان دختر و دو خوابگاه ویژه دانشجویان پسر در نظر گرفتیم که این خوابگاه‌ها در تابستان امسال تجهیز و تعمیر شده است و برای آغاز سال تحصیلی مشکلی در خصوص بحث خوابگاه‌ها نداریم.
*پذیرش 378 دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی/66 درصد دانشجویان دختر هستند
وی گفت: 66 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دختر هستند که این دانشگاه در سال جای 323 نفر دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی پذیرفته است.
چمن ادامه داد: این دانشگاه 8 دانشجوی دستیاری و 46 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد امسال در ترم جدید پذیرفته است که مجموعاً تعداد دانشجویان جدید الورود که توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته شده‌اند 378 نفر است.
این مسئول کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: بومی گزینی دانشجویان یکی از مسائلی است که در دانشگاه مطرح شده و در همین راستا 60 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بومی و 40 درصد دیگر غیربومی هستند.
*فاصله دانشگاه با شاخص متوسط کشوری در جذب هئیت علمی
چمن ادامه داد: در پذیریش دانشجو و ظرفیت آموزش باید تعادل برقرار شود که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ازای هر 15 دانشجو یک عضو هئیت علمی دارد که با شاخص متوسط کشوری فاصله دارد.
وی شاخص متوسط کشوری برای اعضای هئیت علمی، به ازای هر 10 دانشجو یک عضو هئیت علمی اعلام کرد.
*کرسی‌های آزاد اندیشی با رعایت اصول برگزار خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به جایگاه و حساسیت فضای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجویان علوم پزشکی با سلامت و درمان افراد جامعه سروکار دارند که علاوه بر در نظر گرفتن آموزش به لحاظ فکری پویا هستند.
چمن در ادامه به موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی نیز گریزی زد و اظهار کرد: این دانشگاه پنج تشکل دانشجویی با گرایش‌های متنوع دارد که در چارچوب قوانین و ضوابط فعالیت می‌کنند.
وی محیط دانشگاه را محل بیان دیدگاه‌ها و عقاید دانست و افزود: انتقال نظرات استاد و دانشجو منشاء موثر در ایجاد نوآوری فکری خواهد شد که در واقع کرسی‌های آزاد اندیشی بستر ارائه نظرات، افکار و نقدهای سازنده را در یک فضای کاملاً صمیمی و با نشاط فراهم می‌کند.
چمن بیان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی با راهکارهای که اساتید و دانشجویان ارائه می‌دهند و با رعایت اصول و قوانین به بهترین نحو در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 64919

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/64919/فاصله-علوم-پزشکی-یاسوج-متوسط-کشوری-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1