کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی خودروی مکنده پسماند تمام اتوماتیک

30 شهريور 1393 ساعت 0:13


bagheri
مدیر خدمات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران از رونمایی نخستین خودروی مکنده پسماند تمام اتوماتیک در این شرکت خبر داد.
یوسف باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به رونمایی از نخستین خودروی مکنده پسماند تمام اتوماتیک در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، اظهار کرد: این کار در راستای حمایت از تولید داخلی و با مشارکت پیمانکار در این شرکت انجام گرفته است.
وی بابیان اینکه خودروی مکنده پسماندهای نفتی به درخواست اداره ترابری نفت و گاز گچساران توسط متخصصان شرکت تست صنعت ساخته شده است، تصریح کرد: با انتقال آخرین تکنولوژی روز اروپا و معتبرترین برند قطعات، این خودرو برای نخستین‌بار به‎دست متخصصان داخلی در جهت افزایش حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی اقتصادی و با کمترین هزینه و صرف زمان در عملیات جاری بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده است.
وی افزود: این دستگاه نسبت به دستگاه‌های قدیمی رایج در کشور از امکانات ویژه‌ای از جمله پمپ‌های بلوئری قوی با ظرفیت چهار هزارمتر مکعب بر ساعت برخوردار است که علاوه‌ بر قدرت مکش بالا، بدون اصطکاک بین قطعات دوار و نداشتن حرارت اضافی و خرابی با کاهش نیاز تعمیراتی از راندمان خوبی برخوردار است.
مدیر خدمات شرکت نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بسیاری از آلودگی‌های ناشی از شکستگی لوله‌های نفتی توسط این پمپ مکش خواهد شد، بیان کرد: این پمپ در نصف دور کامل می‌تواند مخزن ده هزار لیتری را در کمتر از 2 دقیقه پر نماید.
باقری همچنین قرارگیری و نصب آسان این مخزن بر روی انواع کامیون‌ها را از دیگر ویژگی‌های این دستگاه دانست و عنوان کرد: سیستم بوم تلسکوپی با قدرت مانور افقی برای افزایش طول بوم و عمومی برای عبور شیلنگ از موانع و دورانی حول محور مرکزی این دستگاه است.
وی بیان کرد: ضمن تشکر از همکاران عملیاتی که به‎طور شبانه‌روز در واحدهای عملیاتی فعالیت می‌کنند و با تلاش بی‌وقفه و تعمیرات به‌موقع و بازدیدهای دوره‌ای توانستند در تحقق اهداف شرکت سرافراز باشند، با بهره‌برداری از این دستگاه در جمع‌آوری آب‎های سطحی و نفت‌ریزی‎های حاصل از شکستگی خطوط لوله توانسته رکورد قابل قبولی در میان شرکت‌های بزرگ بهره‌برداری نفتی کشور به ثبت برسانند.
این مسئول همچنین اجرا و ساخت منطبق با نقشه‌های مهندسی و نرم‌افزارهای محاسباتی را از دیگر عوامل تایید این ماشین بر اساس استاندارد اروپایی عنوان کرد.


کد مطلب: 64282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/64282/رونمایی-خودروی-مکنده-پسماند-تمام-اتوماتیک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1