کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنان فرماندار گچساران غیرقانونی است

27 شهريور 1393 ساعت 19:34


qqqqqدر پی اظهارات فرماندار گچساران مبنی بر عزل دهیاران،(کلیک کنید) عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سخن فرماندار گچساران در خصوص عزل دهیاران در چارچوب قانون نبود، گفت: فرمانداران برحسب قانون نمی‌توانند در انتخاب یا عزل دهیاران دخالت کنند.
علی‌خوان‌پایه در تماس با خبرنگار پایگاه خبری کبنانیوز اظهار کرد: انتخاب و عزل دهیار توسط قانون بر عهده شوراهای اسلامی گذاشته شده است و فرماندار و بخشدار حق دخالت در خصوص این امر را ندارند.
نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سخنان فرماندار گچساران که در سایت خبری کبنانیوز انتشار داده شد، تصریح کرد: فرماندار یا بخشدار نمی‌توانند مستقیماً دهیار را انتخاب یا عزل کنند.
خوان‌پایه با اشاره به مواد قانونی مقررات شوراهای اسلامی، بیان کرد: طبق ماده 49 قانون و مقررات شوراهای اسلامی، شورا موظف است ظرف مدت 15 روز پس از آغاز دوره فعالیت قانونی نسبت به انتخاب یک نفر به عنوان دهیار جهت صدور حکم به بخشداری معرفی نماید.
وی افزود: شورا حق نظارت بر حسن اجرای وظایف قانونی دهیار را بر عهده دارد.
عضو شورای اسلامی گچساران ادامه داد: عزل دهیار طبق بند 4 ماده 54 مجموعه قوانین مقررات شوراهای اسلامی با رأی اکثریت اعضای شورا انجام می‌گیرد.
وی با انتقاد از برخی دخالت‌ها در کار دهیاران، تاکید کرد: عزل دهیار در صورتی که خلاف قانون عمل کند از طریق مجاری قانونی که شرح و فرآیند آن در ماده 55 قانون شوراهای اسلامی بیان شده، انجام می‌گیرد.
خوان‌پایه تاکید کرد: عزل دهیار به هیچ وجه از طریق فرماندار و بخشدار بطور مستقیم انجام نمی‌گیرد.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 63885

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/63885/سخنان-فرماندار-گچساران-غیرقانونی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1