کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی بر طنز غضنفر در پارک یاسوج

22 شهريور 1393 ساعت 9:14


مخاطب کبنا

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برگزاری مرسم هنری حلقه ی رندان در پارک ساحلی یاسوج و استقبال بی نظیر مردم از این برنامه اتفاق  شایسته ای بود که واقعیت های بسیاری را عیان نمود.
نکته اول تاثیر هنر و قدرت بالای اثر گذاری آن بود که با کوچکترین تبلیغات و با اتکا به اصل آن می توان مخاطب زیادی را جذب نمود.
نکته دوم آن است که هنر متعلق به مردم است و محبوس کردن آن در چهاردیواری ها و برای گروه های خاص نه تنها به هنر کمک نمی کند بلکه موجب به قهقرا رفتن و به انحطاط کشیدن آن می گردد.

JSHN.YASUJ.ALIJANE (4)
تاریخ هنر نشان می دهد که پیوند وثیقی بین هنر مردمی و ماندگاری آن وجود دارد. اگر چه برگزاری مراسماتی از این دست در میان مردم مسبوق به سابقه بوده است ولی انگونه که باید و شاید از این برنامه ها حمایتی صورت نمی گیرد و گاها دیده شده است کارشکنی و بدسلیقگی هایی نیز اتفاق می افتد.
در هنر مهم خواست و رضایت مردم می باشد و بایستی که مسئولان امر از چنین برنامه هایی که می تواند مورد پسند مخاطب واقع گردند حمایت نمایند.
حضور دکتر محمدی در این برنامه موید حمایت ها و دغدغه های مسئولین استانی می باشد. متاسفانه دستگاه های فرهنگی مدت هاست در رخوت و بیکاری به سر می برند به گونه ای که هفته قبل صدای اعتراض دکتر محمدی نیز بلند شد و حالا این برنامه و این استقبال باشکوه و حضور دکتر محمدی در آن می تواند شروع تازه ای برای فرهنگ و هنر استان باشد.
JSHN.YASUJ.ALIJANE (2)
اما نکته ی دیگر این مراسم باشکوه، محوریت مقوله طنز در آن بود. طنز حلقه ی گمشده ی هنر در جامعه می باشد و متاسفانه هنرمندان یا کمتر به این مقوله توجه دارند و یا آنکه این مهم را با لودگی اشتباه می گیرند. در حالی که در حلقه رندان حوزه هنری آنهم در شب میلاد امام هشتم طنز در شکل زیبای آن و با رضایت بالای مردم اتفاق افتاد. طنز غضنفر علیجانی که با رندی زیبا بر مشکلات و مصایب اجتماعی جامعه انگشت می گذارد  در کنار شعرخوانی شاعران برجسته استانی همچون حسن بهرامی و مجید تقی زاده نشان داد که چه ظرفیت های بالای طنزی در استان وجود دارد و مردم نیز تشنه این هنر هستند.
نکته پایانی آنکه جا دارد بواسطه چنین برنامه شایسته ای  حوزه هنری مورد تقدیر واقع شود که  با برنامه ریزی درست،همت بلند و جهادگونه  شبی خاطره انگیز را برای مردم خلق نماید.
JSHN.YASUJ.ALIJANE (5)


کد مطلب: 63197

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/63197/یادداشتی-طنز-غضنفر-پارک-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1