کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نفت و گاز گچساران به کدام سو می رود؟

21 شهريور 1393 ساعت 15:12


آرش کنارکوهی(سردبیر بخش ورزشی کبنا)

varzeshgahnaft

 چندی پیش در خبرها آمده بود که دیدار دو تیم نفت و گاز گچساران و نفت آبادان از سری رقابت های جام حذفی فوتبال کشور به میزبانی گچساران در شهر یاسوج برگزار خواهد شد!
دلیل این امر از سوی مسئولین شرکت نفت گچساران عملیات ترمیم و بهسازی زمین چمن استادیوم شهدای نفت عنوان شد و اینکه چمن این ورزشگاه آمادگی برگزاری این مسابقه مهم را ندارد تا این دلیلی شود که شهر یاسوج میزبان این مسابقه حساس باشد.
و اما آنچه که در این میان ذهن ها را مشغول می سازد، این نکته است که چرا مسئولین مربوطه تاکنون به فکر ترمیم چمن ورزشگاه نیافتاده و در ماه های قبل، پیش بینی مسابقات جام حذفی و لیگ دسته یک را نکرده اند؟!
1393/01/11 تاریخ آخرین مسابقه نفت و گاز در ورزشگاه شهدای صنعت نفت گچساران در لیگ سال گذشته بود. تاریخی که از آن موقع تاکنون بیش از 5 ماه از آن می گذرد و اگر مسئولین مربوطه کمی(فقط کمی) آینده نگر بودند و با برنامه ریزی پیش می رفتند اکنون به جای چمن ترمیم شده، می توانستند چمنی کاملاً مرغوب داشته باشند و یا حداقل اکنون زمین مسابقه برای میزبانی حریفان آماده شده بود. از میزبانی تیم ها هم که بگذریم، این تیم نفت است که بیشتر از هر چیز ضرر می کند چرا که تاکنون نتوانسته یک جلسه در زمینی که میزبانی اش را بر عهده دارد تمرین کند و یا حتی بازیکنانش در آن قدم بزنند!

TamrinatNaftGachsaran93 (1)

این عدم برنامه ریزی باعث شده تا اولین مسابقه نفت و گاز در جام حذفی و در فصل 93 در خارج از گچساران برگزار شود!! مسابقه ای که به اصطلاح، نفت در آن میزبان بوده و می توانست یک فرصت بسیار ایده آل برای نمایش پتانسیل های این تیم به فوتبال کشور باشد چرا که جام حذفی فرصتی مغتنم برای خودنمایی مقابل تیم های مطرح کشور و حتی کشاندن غولهای بزرگ فوتبال کشور به شهرستان است، کاری که سالهای قبل تیم شهرداری یاسوج آن را انجام داد و بخوبی خود را در فوتبال کشور مطرح ساخت تاجاییکه لقب غولکش به آن برچسب خورد. اما نفت فرصت میزبانی مستقیم را در اولین مسابقه جام حذفی از دست داد، فرصتی که از دست رفت تا ده ها بهانه عجیب و غریب از سوی مسئولین عنوان شود؛ از کم کاری پیمانکار تا ضعفها را به گردن این و آن انداختن...

و جالب اینکه این مسابقه قرار است در ورزشگاه تختی یاسوج برگزاری شود، ورزشگاهی که شرایط چندان مناسبی برای برگزاری مسابقه در سالهای گذشته را نداشته و حتی برای تیم شهرداری نیز مشکلاتی ایجاد کرده بود و این در حالی است که ورزشگاه تختی گچساران در سالهای قبل به عنوان زمین شماره دو تیم نفت به فدراسیون معرفی شده بود و باز جالب تر از همه اینکه مسابقات لیگ برتر نوجوانان کشور در فصل 92-93 و نیز لیگ برتر امیدها در سالهای قبل تر در ورزشگاه تختی گچساران برگزار می شده است که البته رییس هیات فوتبال گچساران-عبدالکریم قاضی فر- در اینباره به کبنااسپورت گفت که فدراسیون حاضر به همکاری در این زمینه نشده و علی رغم اینکه حاضر به رفع ایراداتی چون اتاق دوپینگ و بحث رختکن بودیم، اما آنها قبول نکردند، تا اینکه مجبور شویم ورزشگاه تختی یاسوج را بعنوان میزبان مسابقه به فدراسیون معرفی کنیم.

TakhtiYasouj

این مشکلات در حالی بوجود آمده که نفتی های گچساران سال گذشته قرار بود در نخستین مسابقه خود در جام حذفی و در 25 شهریور به مصاف تیم فوتبال شهرداری دزفول برود که با عدم هماهنگی و  ضعفی که وجود داشت خیلی راحت و بدون انجام هیچگونه مسابقه ای از جام حذفی کنار گذاشته شدند چرا که طبق اسناد، فدراسیون فوتبال کشور در اواخر خردادماه سال گذشته نامه ای به هیات فوتبال استان و از آن طریق به امور ورزش نفت گچساران ارسال می کند و از این تیم می خواهد تا نسبت به معوقات و جریمه های این تیم اقدام لازم را انجام دهند که متاسفانه مدیران مربوطه و مسئولین این تیم، این اخطاریه را جدی نگرفتند تا اینکه حکم قطعی کمیته انضباطی در اینباره صادر شد و این تیم از گردونه مسابقات حذف شد. و اینبار نیز همانند سال گذشته خودزنی صورت گرفته و شرایط برای میزبانی نماینده گچساران در فوتبال کشور آماده نگردیده است تا علامت سوال و تعجب های بسیاری در کنار وظایف مسئولین مربوطه گذاشته شود، مسئولیتی که متوجه راس مدیریت ورزش استان تا شرکت نفت گچساران خواهد بود و البته تاکنون نیز هیچکدام پاسخگوی اذهان عمومی و خیل ورزش دوستان در این زمینه نبوده اند تا شهریور، ماهی بد یومن برای هواداران فوتبال نفت باشد...


همه این ضعفها دست به دست هم داده تا ساعت 16 روز چهارشنبه 26 شهریور تیم نفت گچساران در ورزشگاه تختی یاسوج رونمایی شود. یک رونمایی خارج از خانه که امیدواریم نفتی های گچساران از آن سربلند بیرون بیایند چرا که مسئولیت شکست نفت در این مسابقه مستقیماً متوجه مسئولین خواهد بود، مسئولینی که دیر جنبیدن آنها باعث شده تا جدا از میزبانی جام حذفی، اولین مسابقه نفت در لیگ دسته یک فوتبال کشور در 12 مهر(و شاید هم دومین مسابقه آن) نیز در خارج از گچساران برگزار شود!! مسابقاتی که خیلی راحت امتیازات میزبانی آن را از دست می دهیم تا با اینگونه برنامه ریزی ها، آخر فصل کاسه ی چه کنم چه کنم بدست گیریم، که البته امید است چنین نشود چرا که قلب هزاران هوادار نفتی و البته فوتبال استان شکسته خواهد شد و جبران آن کار بسی دشوار خواهد بود...


کد مطلب: 63046

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/63046/نفت-گاز-گچساران-کدام-سو-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1