کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلاف اصلاح‌طلبان کهگیلویه بخاطر چینش‌نیروها نیست

18 شهريور 1393 ساعت 17:38


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب کهگیلویه گفت:  اختلاف ریشه‌ای و فکری در بین اصلاح‌طلبان کهگیلویه نیست بلکه یک سری اختلافات بومی، محلی و اداری است که امکان وحدت و رفع کدورت‌ها هست.vahdat

*اختلافات اداری و محلی است، سیاسی نیست/ اختلافات مربوط به گذشته‌های دور است

محمدعلی طاهری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی کبنانیوز، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا وحدت اصلاح‌طلبان کهگیلویه محقق می‌شود، اظهار کرد: این اختلافات مربوط به سال‌های دور است و بیشتر به اختلافات قومی، محلی و اداری ربط دارد و اختلافات سیاسی نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه این اختلافات قابل رفع است، خاطرنشان کرد: اختلافات در یک پروسه زمانی طولانی بوجود آمد و برای برطرف کردن آنها نیز زمان زیادی لازم است.

طاهری با بیان اینکه برخی که در منقطه یا شهر دهدشت نیستند پیرامون وحدت یا اختلاف اصلاح‌طلبان سخن می‌گویند، بیان کرد: ضمن احترام به نظر دوستان‌مان، تاکنون هیچ راهکاری برای بیرون آمدن از این اختلافات از سوی دوستان مرکزنشین یا کسانی که بیرون از منطقه هستند ارائه نشده است.

*برای رفع اختلافات باید ریشه آنها شناخته شود

وی با بیان اینکه برای رفع این اختلافات اول باید ریشه آنها شناسایی شود، افزود: اولین کار برای رفع کدورت‌ها شناخت ریشه اختلافات است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ملاقات آقای منطقیان و لاهوتی اشاره کرد و گفت: رفتارهای اخلاقی و اجتماعی با رفتار سیاسی تفاوت دارد، اگر چه ما می‌گوییم رفتارهای اخلاقی و اجتماعی جدا از سیاست نیست، بطورکلی یکی از این دوستان مشکلی پیدا کردند و همین مسئله سبب ایجاد ملاقات آقای لاهوتی و منطقیان شد.

طاهری با تاکید بر اینکه رفتارهای اخلاقی و اجتماعی و رفتارهای سیاسی باید در مقام خودشان دیده شوند، گفت: امیدواریم این مشکلات در آینده هر چه زودتر رفع شود.

*حرف انتخاب نیروهای وابسته به جریان منطقیان درست نیست

وی در ادامه و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اختلافات مربوط به چینش نیروها است، اظهار داشت: این حرف درست نیست و اینکه می‌گویند نیروهای بکار گرفته، کسانی هستند که مورد حمایت آقای منطقیان می‌باشند اصلاً اشتباه است، در شهرستان کهگیلویه نیرویی جابجا نشده است، فرماندار و بخشداران هنوز  خودشان هستند، فقط رئیس آموزش و پرورش تغییر کرده.

طاهری در پاسخ به سئوالی که برخی معتقدند بیشتر نیروهای آقای منطقیان در منصب‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند،  ادامه داد: بنده خودم از دوستان آقای منطقیان هستم، اما شما بر اساس آمار بگوید چند نیرو در شهرستان کهگیلویه تغییر کرده که بنده بگویم آیا آنها از منتسبان به آقای منطقیان هستند یا آقای لاهوتی، پس این سخن درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه نیروی چندانی در کهگیلویه تغییر نکرده، افزود: اینکه می‌گویند انتصابات یک طرفه است از اساس، درست نیست، آقای محنایی بچه چرام، آقای خادمی از سادات امامزاده‌علی و از اقوام آقای بزرگواری و با آقای منطقیان ارتباط دارد و اینها دلیلی بر این نمی‌شود که تغییرات یک طرفه باشد.



این فعال سیاسی حوزه کهگیلویه در پاسخ به سئوالی که آیا اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده برنامه‌‌ دارند؟ گفت: همه چیز بستگی به شرایط آینده دارد و با در نظر گرفتن شرایط آن روز قطعاً تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وی  بیا اینکه اختلافات در شکست اصلاح‌طلبان در دوره‌های گذشته بی‌تاثیر نبود، افزود: آنهایی که اختلافات را عامل شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره‌های گذشته می‌دانند، فکر می‌کنند در یک سیستم اداری کار می‌کنند، شرایط فرق دارد و احزاب قدیم یعنی طوایف در انتخابات نقش دارند، البته اختلافات عامل کندی پیروزی اصلاح‌طلبان است.

انتهای پیام/ک


کد مطلب: 62777

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/62777/اختلاف-اصلاح-طلبان-کهگیلویه-بخاطر-چینش-نیروها-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1