کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاري نمايشگاه بانكداري اسلامي در ياسوج

13 شهريور 1393 ساعت 11:48


علی ستوده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور افزایش آگاهی عمومی آحاد مسئولین و مردم شهیدپرور این استان نسبت به الزمات استقرار بانکداری اسلامی و برای تبیين مبانی فقهی و کارکردی انواع عقود اسلامی، نمایشگاهی به همت بانک مهر اقتصاد استان در مصلی شهر یاسوج برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد، ‌روز جمعه 14 شهریور را زمان برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: انعکاس اقدامات عملی این بانک در جهت انطباق عملیات بانکی با موازین شرع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: تحقق بانکداری مبتنی بر شریعت، مهم‌ترین هدف راهبردی بانک مهر اقتصاد بوده که در راستای عملیاتی شدن این مهم، برنامه‌هایی در ایام هفته بانکداری اسلامی و به منظور دستیابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست اجرا است.
وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ضرورت استقرار آرمان مورد نظر در این بانک ولایی و بسیجی دانست.
ستوده با اشاره به تجارب سنوات گذشته و فعالیت‌های چشم‌گیر و ارزشمند این بانک در حوزه بانکداری اسلامی از جمله تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی، ارائه الگوی عملی استقرار قانون عملیات بانکی بدون ربا، برنامه آموزش و نظارت شرعی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات و رویکردها موجب شده تا فرهنگ و کارکردهای بانکداری اسلامی در بین مشتریان و جامعه نهادینه شود.
این مسئول بانکی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از ایجاد چنین نمایشگاهی توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مرجع عظام تقلید، زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هموارسازی زمینه استقرار و پیاده‌سازی بانکداری اسلامی در کشور است که امیدواریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.
وی با تشریح برنامه‌های هفته بانکداری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: ستاد ویژه هفته بانکداری اسلامی تشکیل شده و نسبت به اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته، تلاش می‌شود تا نمایشگاهی در مصلی شهر یاسوج دایر و در این نمایشگاه کارشناسان بانکی که آموزش‌های لازم را در خصوص بانکداری اسلامی فرا گرفته‌اند در آن استقرار یابند و به سوالات و شبهات مردم، مشتریان و بازدید کنندگان پاسخ دهند.
ستوده اجرای طرح مصباح را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بانکداری برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:‌ در طرح مصباح، مدیرکل و مدیران بانک مهر اقتصاد در دیدار با مسئولان ارشد استانی به تشریح اقدامات و برنامه‌های این بانک درحوزه بانکداری اسلامی می پردازند.
ستوده همچنین از انجام تبلیغات گسترده در سطح شهرهای استان، رسانه‌ها، سایت‌ها وخبرگزاری‌ها در این هفته خبر داد و افزود: اجرای مسابقه پیامکی با موضوع بانکداری اسلامی، توزیع بروشور و کتاب در بین بازدیدکنندگان از نمایشگاه، تجلیل از فعالان رسانه‌ای که در ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی نقش برجسته ای داشتند و شرکت دسته‌جمعی مدیران و کارکنان این بانک در نمازجمعه از دیگر برنامه‌های این هفته در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان  کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه مردم، مدیران و کارکنان سازمان‌ها، ادارات و نهادها برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.


کد مطلب: 62236

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/62236/برگزاري-نمايشگاه-بانكداري-اسلامي-ياسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1