کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حرف‌هایی که فتاح محمدی باید پیشتر و بیشتر می‌زدند

12 شهريور 1393 ساعت 11:34


نادر رایگانی
دکترمحمدی که به نجابت و آرام بودن معروف می باشند گر چه خیلی دیر اما در نهایت در قبال رخوت و کم کاری دستگاه های فرهنگی به حر ف آمد و از نبود احساس مسئولیت قوی در این دستگاه ها گلایه کرد . هر چند صحبت های دکتر محمدی جز واقعیت چیز دیگری نمی باشد و واکنش به این کم کاری جز وظایف اصلی ایشان است اما با این وجود جا دارد بواسطه این مواضع به ایشان دست مریزاد گفت .
شکی نیست که دکتر محمدی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مسئول مستقیم دستگاه های فرهنگی در کم و کیف همه ی ماوقع فرهنگی و اجتماعی استان قرار دارند و شاید سکوت ایشان تا اینجای کار فرصت دادن و مدارایی بود که جز ذات دولت اعتدال می باشد اما از این فرصت نه تنها استفاده نشد که مورد سوءاستفاده نیز واقع گردید و برخی سهل انگاری ها و رفتارهای مدیران فرهنگی، فرهنگ و هنر استان را به قهقرا کشاند .
در طی یک سال گذشته مجموعه های فرهنگی بویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای کار کردن و برنامه ریزی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بیشتر خود را درگیر حواشی و زد و بندهای سیاسی نمودند و از فرهنگ و هنر غافل شدند.
کمتر روزی است که صدای اعتراض و ناله ی یکی از هنرمندان این مرز و بوم بلند نشود و نسبت به شرایط فرهنگی استان گلایه نباشد اما متاسفانه در عمل گوش مدیران محترم انگار بدهکار این دلواپسی های به جا نیست .
البته بر دکتر محمدی و استاندار محترم نیز بواسطه ی اینهمه مماشات و فرصت سوزی نقد اساسی وارد است و باید خیلی وقت پیشتر نسبت به انفعال در این حوزه واکنش نشان داده می شد و به دغدغه های و پیگیری های اهالی دلسوز فرهنگ اعتناء می گردید. این بی تفاوتی آنقدر زیاد و طولانی بوده است که موجب ناامیدی و یاس مردم و هنرمدان گردیده بود و این شائبه را ایجاد کرده بود که استاندار و معاونان ایشان در برخورد با حوزه فرهنگ یا رودربایستی دارند و یا فاقد اختیار و صلابت لازم هستند.
حالا نیز به جای تعارف و تهدید و انتظار حرکت شجاعانه از سوی مدیران فرهنگی ،باید خود مجموعه مدیریتی استان با شجاعت و اقتدار به حوزه فرهنگ وارد شوند و به این بی سروسامانی پایان دهند و عذر مدیرانی را که در جلسات خصوصی مدعی اند هیچ رغبتی برای ادامه کار ندارند و صرفا برای اثبات خود به رقبا و مخالفین مانده اند و بعد از این هم جایگاه خوبی نصیب شان خواهد شد را بخواهند و با معرفی نیروهای توانمند و تحصیل کرده و دارای جایگاه در میان هنرمندان بدون از هر نوع بدهکاری به سیاسیون و فرصت طلبان هنر و فرهنگ استان را احیاء نمایند .


کد مطلب: 62168

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/62168/حرف-هایی-فتاح-محمدی-باید-پیشتر-بیشتر-می-زدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1