کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخی دنبال تقابل میان بسیج و دانشگاه هستند

11 شهريور 1393 ساعت 14:02


نشست هم‌افزایی بسیج دانشجویی با دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد
نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد که در این نشست رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیج دانشجویی در کنار علم‌آموزی وظیفه بصیرت‌افزایی در میان دانشجویان را بر عهده دارد، گفت: بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب تاکنون نقش بزرگی در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی داشته است.
عباس ظریفی افزود: دانشجو در کنار بحث‌های علمی به بینش و تفکر سیاسی و فرهنگی نیاز دارد و بسیج دانشجویی می‌تواند به بهترین شکل ممکن این بینش را در بین دانشجویان ایجاد کند.
وی ادامه داد: مراکز علمی کاربردی استان نیز در همه حال آمادگی حضور بسیج را در کنار خود چه به عنوان بسیج دانشجویی و چه بسیج اساتید دارد و از فعالیت‌های این 2 قشر بسیج در مراکز خود حمایت می‌کنیم.
ظریفی تصریح کرد: بسیج دانشجویی از مهم‌ترین تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود که بیشترین عضو را به خود اختصاص داده است و دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان هم از این تشکل و عضویت در آن استقبال می‌کنند.
در ادامه هر یک از روسای مراکز علمی کاربردی استان و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در خصوص نحوه و چگونگی فعالیت‌های بسیج بحث و تبادل‌نظر کردند.
***
رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:
برخی دنبال رفتار مقابله‌جویانه میان بسیج و دانشگاه هستند
رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی دنبال رفتار مقابله‌جویانه میان بسیج و دانشگاه هستند.
شهرام مهدوی‌مطلق در نشست بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان دانشگاه علمی کاربردی و همچنین مسئولان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: همه اکنون در دانشگاه و بسیج یک وظیفه و رسالت مشترک داریم و آن مقابله با دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.
رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید برای هم‌افزایی بیشتر نشست‌هایی از این دست همواره وجود داشته باشد و ما در بسیج دانشجویی به نوبه خود با همه مراکز دانشگاهی به خصوص مراکز علمی کاربردی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای ارتباط و تعامل خواهیم داشت.
مهدوی‌مطلق افزود: در خصوص کارهای فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی در چارچوب همان ضوابط وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کند و خود را موظف به حدود و چارچوب‌های تعیین شده می‌دانیم.
وی از ظرفیت‌های بالای مراکز علمی کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سخن به میان آورد و تصریح کرد: بسیج دانشجویی با همه توان در خدمت این مراکز است و در بسیاری از امور از جمله در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور همکاری لجستیکی با دانشگاه خواهد کرد.
رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد از استقبال قابل وصف دانشجویان از عضویت در بسیج دانشجویی این استان گفت و افزود: نوعی هویت‌بخشی در این شور و شعور برای عضویت در بسیج دانشجویی به چشم می‌خورد و ما نیز با آغوش باز پذیرای همه دانشجویان فارغ از نگاه‌های تنگ سیاسی هستیم.
مهدوی‌مطلق با انتقاد از نوع نگرش و تفکری که به دنبال ترویج نوعی رفتار مقابله‌جویانه میان بسیج و دانشگاه هستند، تصریح کرد: بسیج در کنار دیگران و نه به عنوان رقیب بلکه به عنوان یک حمایت کننده حضور خواهد داشت و هیچ‌گاه در تشکیلات‌های دیگر حل و هضم نمی‌شود.


کد مطلب: 62045

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/62045/برخی-دنبال-تقابل-میان-بسیج-دانشگاه-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1