کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخابات هیئت رئیسه شورای یاسوج رسمیت ندارد

10 شهريور 1393 ساعت 11:35


معاون اجرایی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج به دلیل برگزاری در محلی غیر از شورا خلاف قانون است.payam
حاتم پیام امروز در گفت‌وگو با کبنانیوز در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی اظهار کرد: با شروع به کار دوره چهارم شوراهای اسلامی نخستین جلسه انتخابات هیئت رئیسه دوره با دعوت فرماندار و حضور وی یا نماینده قانونی انتخابات هیئت رئیسه شوراها در محل فرمانداری یا بخشداری تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: بعد از جلسه انتخابات هیئت رئیسه از طرف نماینده قانونی وزارت کشور جلسات شوراهای اسلامی باید در محل دبیرخانه شوراها به صورت عادی و فوق‌العاده برگزار شود و تشکیل جلسات در محل دیگری جزء در وضعیت بحرانی و امنیتی رسمیت ندارد.
دبیر شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج رسمیت دارد، تصریح کرد: تشکیل جلسه در محل فرمانداری با قانون مغایرت دارد و با استناد به آئین‌نامه اجرایی شوراهای اسلامی و صراحت قانون چنانچه جلسه‌ای در محلی غیر از دبیرخانه شوراها برگزار شود، رسمیت ندارد.
پیام اضافه کرد: چنانچه انتخابات با وجود موارد قانونی ذکر شده انجام گیرد باید تصمیمات در محل شورا مجدد تجدیدنظر و تصمیم‌گیری نهایی و مصوب شده و به اطلاع شوراهای فرادست و سایر مراجع ذی‌ربط ارسال شود.
وی افزود: اعضای هیئت رئیسه به مدت یکسال شامل رئیس، نایب ‌رئیس و حداقل یک منشی انتخاب می‌شوند.
پیام یادآور شد: رئیس شورا به عنوان مسئول امور اداری مالی شورا می‌تواند یکی از اعضای شورا یا شخص دیگری را به عنوان مسئول امور مالی منصوب کند.
وی گفت: خزانه‌دار از اعضای هیئت رئیسه شورا حذف شده است.


کد مطلب: 61877

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/61877/انتخابات-هیئت-رئیسه-شورای-یاسوج-رسمیت-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1