کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی انتخاب شد

30 مرداد 1393 ساعت 10:11


جلسه کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی متشکل از بسیجیان ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد. این جلسه که به منظور اهداف و برنامه‌های کارگروه سلامت، آشنایی اعضا و انتخاب رئیس و نایب رئیس برگزار شد.
براساس رأی اعضا کیان دهراب‌پور به عنوان رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی معرفی و مسعود بهشتی به عنوان جانشین رئیس انتخاب شد.
دهراب‌پور در جمع اعضای اظهار کرد: کارگروه سلامت کارگروهی بسیجی بوده که از اقشار مختلف بسیج گزینش و معرفی شدند.
وی با تأکید بر اینکه کارگروه سلامت بسیار مهم بوده و باید اعضا به صورت جد و مستمر در جلسات حضور یابند، گفت: تعریف سلامت از نظر سازمان بهداشت جهانی عبارت است از رفاه کامل جسمی و روحی است.
دهراب‌پور، سلامت را محور توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: اگر جامعه‌ای سالم داشته باشیم می‌توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر فردی در توسعه و ارتقاء جامعه استفاده کرد.
رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید به اعضا اظهار کرد: باید ایده‌پرداز باشیم و با توجه به وسعت مقوله سلامت باید پیشنهادات مناسبی را در این کارگروه برای رفع مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی داشته باشیم.
این مسئول بهداشت را مقدم بر درمان دانست و گفت: اهمیت دادن به بهداشت خود عاملی مهم در کاهش بار هزینه‌های درمانی بوده که باید امر پیشگیری در هر زمینه‌ای لحاظ شود.
وی، گذری به فعالیت‌های بهداشتی و درمانی اجرایی شده در کهگیلویه و بویراحمد زد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در منطقه مارگون در شهریورماه سال 90، مهرماه 91 بیمارستان صحرایی در لوداب و آذرماه 92 در قلعه‌دختر کهگیلویه از فعالیت‌های چند سال اخیر در این حوزه است.
دهراب‌پور با تاکید بر اینکه برنامه‌ داریم چهارمین بیمارستان صحرایی را راه‌اندازی کنیم، گفت: در سال جاری برنامه‌های بهداشتی و درمانی چشم پزشکی خوبی در منطقه دیشموک اجرا شد.
رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های سلامت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: طرح تحول سلامت مهمترین برنامه سلامت دولت بوده که در حال اجرا است.
این مسئول هدف اصلی اجرای طرح تحول سلامت را کاهش بار هزینه درمانی بیماران عنوان کرد و گفت: بیمارستان‌ها موظف هستند که به محض پذیرش بیمار خدمات مورد نیاز را به بیمار ارائه کنند به گونه‌ای که نیاز به وجود همراه بیمار نباشد.


کد مطلب: 60045

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/60045/رئیس-کارگروه-سلامت-بسیج-جامعه-پزشکی-انتخاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1