کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هم‌اندیشی استاندار و نمایندگان با معاون رئیس جمهور

29 مرداد 1393 ساعت 9:51



با دعوت رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون توازن با نمایندگان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، در این نشست استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، وزرا، معاونین بعضی از وزارتخانه‌ها، استانداران استان‌های زاگرس نشین برگزار شد و پیرامون مسائل و مشکلات این مناطق بحث و گفت‌وگو شد.
این نشست به دعوت تاج گردون رییس فراکسیون توازن (توسعه و ابادانی زاگرس نوین) و در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوردکتر نوبخت تشکیل گردید.
همچنین در این جلسه اعضای فراکسیون توازن، استانداران، وزراو معاونین وزرای نفت، راه و شهرسازی، نیرو، کشور، رییس کل بانک مرکزی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور حضور داشتند.
غلامرضا تاج گردون در این جلسه به بیان پتانسیل ویژه موجود در استانهای منطقه زاگرس به چگونگی شکل گیری فراکسیون توازن، اهداف آن و تعداد اعضا پرداخت و در ادامه گفت که هدف از این جلسه بررسی مشکلات و چگونگی حل آنها می باشد و امیدواریم با تعامل و همدلی که بین مسئولین وجود دارد این منطقه از کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.در این گردهمایی که دوشنبه ( 27 مرداد ) برگزار گردید، گزارشی از وضعیت شاخصهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه زاگرس ارائه گردید و وزرا، استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو توسعه و آبادانی زاگرس نوین ( توازن) دیدگاه‌ها و نظرات و استانداران مسائل و مشکلات استان خود را طرح و به ایجاد توازن منطقه‌ای و نیز رعایت شاخص‌ها در تدوین بودجه سنواتی و توجه دقیق به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق تأکید کردندو وزرا نیز برنامه ها و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در این جلسه اظهار داشت: در مورد بخش و مناطق سردسیر اعتبارات مربوط به تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی را به صورت صددرصد تخصیص داده‌ایم و در این بخش تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.وی افزود: در بخش مربوط به سفر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اسلامی هم صددرصد اعتبارات را خواهیم داد.نوبخت با تأکید بر این نکته که هرچه می‌توانیم باید کارها را دقیق و شفاف انجام دهیم، گفت: سال گذشته برای طرح‌های عمرانی حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و به صورت دقیق روز ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۲، ۴۸۱۰ میلیارد تومان به حساب پیمانکاران واریز کردیم.
وی اظهار داشت: مجموع منابع عمومی که به حساب خزانه وارد شده، ۶۳ هزار میلیارد تومان است و آنچه اهمیت دارد این است که این منبع را باید به صورت عادلانه در کشور توزیع کنیم.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در این جلسه به تشریح مشکلات و ارائه سازوکار در بخش نفت پرداخت و گفت: در موضوع تعادل و توازن منطقه‌ای دولت باید به‌جای احداث راه و آسفالت جاده‌ها، به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بپردازد تا در کنار توسعه کشاورزی و گردشگری، مناطق به رشد و توسعه برسند. دولت در این مورد خطوط لوله اتیلن غرب کشور را اجرا کرده است.
وی گفت : بیشترین تولید نفت و پتروشیمی کشور در منطقه زاگرس است و احداث هر شهرک پتروشیمی حدود بیست هزار شغل ایجاد می‌کند و ضرورت دارد حداقل سه تا چهار در این منطقه ایجاد کنیم.
در گردهمایی مشترک نمایندگان منطقه زاگرس‌نشین در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان دولت، عباس آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی هم گفت: در منطقه زاگرس بیش از چهارهزار کیلومتر راه در حال احداث داریم و هزینه احداث هر کیلومتر راه نیز حدود چهار میلیارد تومان است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اشاره به مجموعه اقدام‌های انجام شده در این وزارتخانه گفت: در وزارت کشور به توصیه رییس‌جمهور، مجموعه‌ای از مطالعات در مورد شناخت وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب انجام شده و ما به دنبال کاربردی کردن این مطالعات هستیم.
وی افزود: در موضوع عدم توازن منطقه‌ای آنچه که معضل ایجاد می‌کند این است که در عرضه امکانات، فعالیت‌ها و جمعیت را مدنظر قرار ‌دهیم که در حال حاضر توزیع جمعیت و فعالیت در کشور منطقی نیست.
وی معضل حاشیه‌نشینی، بیکاری و بحران آب را به عنوان چالش‌های عمده وزارت کشور برشمرد و گفت: شایسته است در نظام برنامه‌ریزی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق توجه داشته باشیم و مطمئن باشیم که اگر مناطق را فعال کنیم، مردم نیز حضور فعال خواهند داشت.
در ادامه مقرر گردید این جلسات ادامه داشته باشد و در برنامه ششم رهایی از حلقه توسعه نیافتگی استاهای زاگرس نشین  مورد توجه قرار گیرد.
فراکسیون توسعه و آبادانی زاگرس نوین با پیشنهاد تاج گردون تشکیل شد و 97 نماینده استان های منطقه زاگرس نشین عضو این فراکسیون می باشند.
فراکسیون توازن متشکل از نمایندگان استان های استانهای آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان  و  ریاست آن بر عهده غلامرضا تاج گردون می باشد.

  
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 


کد مطلب: 59879

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/59879/هم-اندیشی-استاندار-نمایندگان-معاون-رئیس-جمهور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1