کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وحدت اصلاح طلبان کهگیلویه شایعه یا واقعیت؟

27 مرداد 1393 ساعت 10:50


علی‌فتح روزبهان
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

 دیدار لاهوتی و منطقیان در روزهای اخیر به تیتر اول سایت‌های خبری استان بدل شده و در این بین حرف و حدیث‌ها و تفاسیر متفاوتی نیز از این موضوع برداشت می‌شود.vahdat
منطقیان و لاهوتی که در سال‌های نه‌چندان دور با سماجت‌های فراجریانی خود عملا تیشه بر ریشه اصلاحات کهگیلویه زدند، در واپسین سال‌های عمر سیاسی خود دم از وحدت و اتخاذ رویکردی مشترک می‌زنند، کاری که باید سال‌ها پیش و در انتخابات دور پنجم و ششم انجام می داانند ولی همگان دیدند که در آن سال‌ها این دو به اصطلاح رهبر اصلاحات باعث ایجاد انشققاقی عظیم بین اصلاح طلبان کهگیلویه شدند، انشقاقی که هیچ وحدتی در مقطع کنونی قادر به پر کردن خسارت‌های ناشی از اثرات سیاست‌های خودخواهانه این دو فرد به ظاهر سیاسی نمی‌کند.
رد صلاحت این دو رهبر سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات دور هفتم مجلس شورای اسلامی عملا تیر خلاصی بر پیکر نیمه جان اصلاح طلبان کهگیلویه بود و به دنبال آن نیروهای اصلاح طللب برای بقای خود و بعضا حفظ سمت‌ها دست به دامن جریان‌های میانه رو و حتی اصولگرا شدند و در حالی که جبهه اصولگرا در حال افزایش توان سیاسی خود در استان و مرکز بود رهبران اصلاح‌طلب کهگیلویه کماکان خود را صاحب جریان اصلاح طلب می دانستند و از هیچ عملی برای کاهش قدرت جریان همسوی خود دریغ نمی‌کردند.
بدون شک چیزی که در حال حاضر از جریان اصلاح طلب باقی ماندده است به هیچ وجه توان بازیابی خود در صحنه ساسی کهگیلویه را نخواهد داشت و عملا جریان اصلاح‌طلب در کهگیلویه به حاشیه رفته است.
از همه این مسائل که بگذیرم نباید از زیرکی برخی سران اصولگرا در جذب نیروهای موثر جریان به حاشیه رفته اصلاحات غافل ماند، بدون شک این رویه نیز باعث ریزش‌های اساسی در جریان اصلاحات کهگیلویه شده است.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد غفلت اصلاح طلبان در رشد دادن به نیروهای جوان و خانه‌تکانی در بدنه رهبران اصلاح‌طلب کهگیلویه است و چیزی که در این میان به وضوح به چشم می خورد نبود نیروی توانمند جوان در جریان اصلاح طلب کهگیلویه است نیروی که در مقطع کنونی و در حالی که افرادی مانتد لاهوتی و منطقیان عملا به عنوان مهره ای سوخته محسوب می‌شوند می توانست ناجی جریان اصلاح طلب در کهگیلویه باشد.
به هرحال باید به انتظار نشست و دید که آیا در انتخابات آینده مجلس سرنوشت جریان اصلاح طلبی با وحدت دیرهنگام اصلاح‌طلبان در کهگیلویه زنده خواهد شد یا خیر گرچه به اعتقاد اکثر افراد سیاسی این وحدت به مثابه نوشدارویی بعد از مرگ سهراب است.
گرچه حرف و حدیث‌های مبنی بر شایع بودن وحدت بین اصلاح طلبان کهگیلویه نیز به گوش می‌رسد البته با نگاه به پیشینه سیاسی منطقیان و لاهوتی و دوری جستن از موضوع وحدت در سالهای گذشته،  به رغم اهمیت مقوله وحدت بین اصلاح‌طلبان امیدی به وحدت اصلاح طلبان حوزه کهگیلویه بسیار کمرنگ است.
و باید بر این واقعیت صحه گذاشت که جریان اصلاح طلب در کهگیلویه با طناب پوسیده منطقیان و لاهوتی به جایی نخواهد رسید و برای جان گرفتن این جریان در کهگیلویه باید با تکیه بر نیروهای جوان و البته توانمند در سال‌های آتی به جان گرفتن این جریان در کهگیلویه امیدورار بود.


کد مطلب: 59084

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/59084/وحدت-اصلاح-طلبان-کهگیلویه-شایعه-یا-واقعیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1