کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ چمن به عضو شورا/زبان شکر برخی در استان کوتاه است

19 مرداد 1393 ساعت 15:20


chman-kebnaرئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 500 میلیون برای بازسازی، تعمیرات و مجهز کردن بخش‌های مختلف به تجهیزات مدرن روز دنیا به بیمارستان امام سجاد(ع) اختصاص داده شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج،  رضا چمن ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها و اعضای شورای اسلامی استان در انتقاد از علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد کارهای مثبت را هم ببینند.
چمن در ادامه گفت: متأسفانه زبان شکر برخی در استان کهگیلویه و بویراحمد کوتاه است و در انتقاد از علوم پزشکی کارهای مثبت را نمی‌بینند و اگر هم می‌بینند ناقص می‌بینند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که تلویحاً به فراخوان عضو شورای شهر یاسوج در بیمارستان امام سجاد(ع) انتقاد کرد، در ادامه اظهار داشت: تعمیرات بیمارستان امام سجاد(ع) بر اساس قانون و مصوبات وزارت بهداشت بوده و آقایان به جای اینکه این کار را تحسین کنند، ناشکری می‌کنند.
رضا چمن نقد رسانه‌ها را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: نقدها را با زبان تشکر و دیدن اقدامات خوب حوزه سلامت و درمان صورت گیرد.
چمن با بیان اینکه بیمارستان امام سجاد(ع) از بدو تأسیس تا کنون بخش ICU نداشته، افزود: بخش ICU بیمارستان  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان و با تخت‌های مجهز به سیستم‌های روز دنیا راه‌اندازی شد.
وی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به سه بخش دانست و افزود: این سه بخش مربوط به نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات است که هم‌اکنون 225 متخصص در این استان حضور دارند.
چمن با تاکید بر اینکه کارهای مثبت علوم پزشکی دیده نمی‌شود، اظهار داشت: برنامه‌ای طراحی شده که 100 دستیار متخصص اهل استان کهگیلویه و بویراحمد را که در سایر استان‌های دیگر مشغول به خدمت هستند را برای حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد جذب کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: زمینه‌های جذب این دستیارهای متخصص را فراهم کردیم که  رسانه‌ها و سایر مسئولان تقاضا داریم در حوزه سلامت و درمان به کمک ما بیایند.
چمن گفت: 18 هزار بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بعد از اجرای طرح سلامت بستری شدند و از خدمات نظام سلامت و بیمارستان‌ها استفاده کردند.
وی با بیان اینکه از همه دستگاه‌ها بویژه از شورا و شهرداری‌ها انتظار همکاری بیشتر داریم، بیان کرد: جاده دسترسی به بیمارستان یاسوج مشکلات زیادی را برای بیماران و بیمارستان ایجاده کرده که باید در این مورد چاره‌ اندیشی شود.
چمن در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان پرداخت و اظهار کرد: کمبود پزشک عمومی در مراکز درمانی شهرستان‌ها از مشکلاتی است که حوزه بهداشت و درمان با آن روبرو است، البته برخی از استان‌ها 50 درصد مراکز درمانی آن بدون پزشک هستند که در استان کهگیلویه و بویراحمد فقط دو مرکز فاقد پزشک عمومی است.
وی از زیرمیزی گرفتن برخی پزشکان در دوره‌های گذشته خبر داد و افزود: بعد از اجرای طرح نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد این معضل به شدت در این استان کاهش پیدا کرده است و الان کمتر کسی است که با این پدیده زشت روبرو شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به دعوا و جدال‌های که گاهاً دامن‌گیر حوزه سلامت می‌شود اشاره کرد و افزود: بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گاهی ساعت‌ها از وقت خود را باید صرف رفع این دعوا و اختلافات کنم.
چمن تصریح کرد: نمی‌دانم بروم دنبال متخصص یا دعواها و اختلاف‌نظرها را سروسامان دهم.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 59068

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/59068/پاسخ-چمن-عضو-شورا-زبان-شکر-برخی-استان-کوتاه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1