کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تهیه طرح جامع اکتشافات و بهره‌برداری از معادن استان

19 مرداد 1393 ساعت 1:30


داریوش دیودیده  از تهیه طرح جامع اکتشافات و بهره‌برداری از معادن استان خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها پنج درصد از قابلیت‌های معدنی استان به صورت مقدماتی شناسایی شده است، افزود: با تهیه طرح جامع اکتشافات معادن استان ظرفیت‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نوع و کیفیت مواد به صورت دقیق مشخص خواهد شد.
دیودیده تعیین میزان ارزش و عیار اقتصادی مناطق مستعد معدنی جهت سرمایه‌گذاری کلان در اکتشاف و بهره‌برداری، ساماندهی محدوده‌های معدنی و تسریع در انجام عملیات اکتشافی معادن استان را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح جامع اکتشافات معادن استان با زمانبندی پنج ساله و همراه با پیشنهادات کاربردی و اجرایی جهت ارائه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری به منظور پیش‌بینی اعتبارات لازم را در دست تهیه داریم.
وی با اشاره به سختی کار و ریسک بالای فعالیت در معدن به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نبود زیرساخت‌های لازم از قبیل جاده مناسب، آب و برق افزود: پیش قدم شدن دولت در اجرای این طرح جامع مورد تاکید این سازمان است.
دیودیده با اشاره به معادن لوداب، سرفاریاب، کوه نیل، جوخانه و مندان تاکید گرد: معادن یاد شده به لحاظ ذخایری همچون فسفات و بوکسیت در کشور بی‌نظیر بوده که در صورت وجود اعتبار و جذب سرمایه‌گذاران توانمند اشتغال‌زایی خوبی را برای منطقه در بر خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد معادن را دارای ارزش افزوده بالایی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: بیشتر معادن کشور در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارد و ایجاد اشتغال و تامین منابع مالی برای دولت مهمترین مزایای معادن است و این امر توجه و مساعدت بیشتر در این بخش را می‌‌خواهد.


کد مطلب: 59009

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/59009/تهیه-طرح-جامع-اکتشافات-بهره-برداری-معادن-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1