کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبرنگار روایتگر مطلوب جامعه نیست/ با نقد بی‌رحمانه موافقم

14 مرداد 1393 ساعت 12:11


 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران به سه بخش توجیه‌گر، روایتگر و تحلیل‌گر تقسیم می‌شوند که خبرنگاران توجیه‌گر و روایت‌گر مطلوب جامعه نیستند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، هادی‌ زارع‌پور در تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد که به همت روابط‌عمومی این اداره‌کل برگزار شد، با تعاریفی از رسانه‌ها، اظهار کرد: رسانه‌های روایتگر مطلوب جامعه نیست، جامعه به رسانه‌های تحلیل‌گر نیاز دارد نه روایتگر.
وی افزود: 60 کشور نظام‌نامه اخلاقی برای رسانه‌های خود نوشته‌اند که تخطی از آنها پیگرد قانونی دارد و در دین مبین اسلام بحث رعایت مسائل اخلاق بیش از سایر ادیان و ملت‌ها مورد توجه است.
زارع‌پور در ادامه گفت: رسانه‌ها به اخلاق التزام عملی داشته باشند و بر اساس موازین اخلاقی حرکت کنند.
وی اضافه کرد: دروغ در همه جوامع مذموم است و رعایت زوایای اخلاقی در رسانه‌ها باید جزء مسائل تغییر ناپذیر باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش دانستن را حق مردم دانست و بیان داشت: رسانه‌ها باید اصل بیان حقایق را در گزارشات و خبرهای خود رعایت کنند و گزاره واقعی خبر باید صحت داشته باشند.
زارع‌پور با اشاره به فرازهای از سخنان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: رسانه‌ها باید بنگاه و مدارس سیار هدایت‌گرانه باشند.
وی با بیان سه ویژگی نقد در مطبوعات و نشریات، افزود: با نقد بی‌رحمانه هم موافق هستم، ولی نباید در بیان نقدها از جاده اعتدال و دایره انصاف خارج شویم.
این مسئول ارشد عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: نقد رسانه‌ها باید با مشوق‌های لازم همراه باشد و با نقدهای که این سه ویژگی را داشته باشند، یعنی اعتدال، انصاف و مشوق در حد بی‌رحمانه هم موافق هستم.
زارع‌پور خبرنگاران را فرهنگیان افتخاری اداره‌کل اموزش و پرورش دانست و گفت: خبرنگاران شناسنامه‌دار از تمامی مزایای رفاهی و تفریحی که برای فرهنگیان وجود دارد می‌توانند استفاده کنند.
در پایان این نشست از خبرنگاران فعال عرصه تعلیم و تربیت با حضور زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 58404

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/58404/خبرنگار-روایتگر-مطلوب-جامعه-نیست-نقد-بی-رحمانه-موافقم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1