کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خداحافظی دکتر زراعت کیش، نگاهی به مواضع گروه‌ها

8 مرداد 1393 ساعت 9:20


مجید گرجی‌پور

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند. تیتر توسط نویسنده انتخاب شده است.

حقیقتا همگان و حتی منتقدان جناحی دکتر زراعت کیش را به عنوان مدیری توانمند و موفق در عرصه دانشگاهی می‌شناسند چنانکه وی با تیم دانشگاهی خود در آخرین مأموریت در دانشگاه علوم و تحقیقات استان توانست در مدت کوتاهی دانشگاه را هم از نطر کمی و کیفی به شدت ارتقاء دهد، از نظر تعداد رشته ( کارشناسی ارشد و دکتری)، نیز تعداد دانشجو و سیستم اداری در بین شعب علوم و تحقیقات کشور حرف اول را بزند.

zraaat
اما بعد از تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات سراسر کشور با واحدهای دانشگاه آزاد امروز این اتفاق نیز در استان ما افتاد و مراسم تجلیل از زحمات دکتر زراعت کیش به عنوان رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات درحالی  در سکوت برگزار گردید که در ماه گذشته دانشگاه آزاد کشور وی را به عنوان مدیر مورد نظر جهت تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج (تجمیع علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد) انتخاب کرده بود اما اینکه چرا مراسم معارفه زراعت کیش انجام نشد و ظرف 10 روز با فشار، فرد دیگری جایگزین وی شد،( در این مقاله به دنبال نقد بوستانی و اینکه وی چه نقاط قوت و ضعفی دارد نیستم)، در محافل عمومی دو دلیل عمده مطرح می شود. یکی مخالفت نماینده بویراحمد و دنا و افراد نزدیک به ایشان که بویراحمدی نبودن ایشان را هدف قرار داده بودند و گرمسیری بودن را یک گناه تلقی می کردند. از طرف دیگر مخالفت شدید مجموعه اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص گروه‌های مرکز استان بود که تاب تحمل ریاست یک اصولگرا را بر مجموعه دو دانشگاه نداشتند لذا از مجموع دلایل فوق دو نتیجه کلی استنتاج می گردد؛

1.

اینکه به نظر می رسد مجموعه اصولگرایان در استان کهگیلویه و بویراحمد از انسجام و اتحاد کافی جهت حمایت از ته مانده نیروهای اصولگرای خود برخوردار نیستند و در وضعیت فعلی براحتی تسلیم اراده، انسجام و خواست اصلاح طلبان می شوند.

DSC03823

2.

دوم آنکه باید به صورت دقیق نقش تاجگردون را در این میان پیدا کرد. بعضی ها معتقدند آقای تاجگردون همصدا با اصلاح طلبان با انتصاب زراعت کیش مخالفت کردند که بحث آن جداست اما اخیرا تاجگردن و گروهای نزدیک به وی مانور فوق العاده زیادی را بر روی حمایت از گچسارانی ها بروز دادند که با این اتفاق در دانشگاه آزاد استان، یا باید درصداقت گفتار و عمل شک کرد و یا آنکه آیا براستی صحبت از قدرت تاجگردون در دولت جدید بیشتر تبلیغاتی بوده  و براحتی تسلیم  صداهایی از مرکز استان می شود.
اما در هر صورت از یاد نبریم که حمایت از مدیران بومی جوان و توانمند و جلوگیری از فرار آنها به سایر نقاط کشور از ضروریات اولیه توسعه همه جانبه استان می باشد.

به گزارش کبنانیوز، با حضور هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید، معاونین و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دکتر زارعت‌کیش مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات را به بوستانی سپرد. و هم اکنون فردین بوستانی مسئولیت علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج را بر عهده دارد.

فردین بوستانی چندی پیش با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد جایگزین کرم جانی پور شد.

در این آئین حجت‌السلام تیمور علی‌عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی زیادی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرائی مختلف نیز حضور داشتند.


کد مطلب: 57228

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/57228/خداحافظی-دکتر-زراعت-کیش-نگاهی-مواضع-گروه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1